وقف یک پدیده بسیار مهم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس، وقف را یک پدیده بسیار مهم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: پایه تمدن شیعی و اسلامی بر وقف استوار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، حجت ‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم، مدیرکل اوقاف فارس امروز (4 دی) در همایش وقف و رسانه استان که با حضور اصحاب رسانه در موقوفه نمازی شیراز برگزار شد، گفت: فارس در 2 مولفه وقف و برخورداری از نعمت حضور امامزادگان از استان های صاحب نام به شمار می رود و حضور بیش از یک هزار و 400 امامزاده واجب‌ التعظیم در این استان با محوریت حضرت احمد بن موسی، اهچراغ (ع) و برادران بزرگوار ایشان، فارس را از دیگر استان‌ های کشور متمایز کرده است.


این مقام مسئول، وقف را یک پدیده بسیار مهم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانست و افزود: پایه تمدن شیعی و اسلامی بر وقف استوار است و همه دانشمندان و فرهیختگان جامعه اسلامی در طول قرون و اعصار حال و آینده مدیون موقوفاتی هستند که توسط واقفان خیراندیش به یادگار گذاشته شده است.


حجت الاسلام حسینی مقدم با تاکید بر اینکه وقف محدود به علما و دانشمندان نمی شود و در عرصه های مختلف نقش دارد، خاطرنشان کرد: باید دردمندانه اعتراف کنیم که در یکصد سال اخیر تاریخ وقف تاریخ تلخی بوده است که زدودن آن آثار نیازمند قیام خدایی اصحاب رسانه است.


مدیر کل اوقاف و امورخیریه فارس با اشاره به اینکه احیای موقوفات نیازمند قیام رسانه است، تاکید کرد: اگر رسانه های برای احیای این سنت حسنه یک حرکت هدفمند همراه با برنامه را عملیاتی کنند ساهد حضور انسان های بزرگ و خیر در عرصه های مختلف خواهیم بود و نیاز های مردم برآورده می شود.


وی اضافه کرد: باید فضای ذهنی جامعه را با این معروف سازنده آشنا کرد و توانمندان را برای این امر مبارک شاماندهی کنیم که این از رسالت های عظیم اصحاب رسانه است.


پایان پیام/

کد خبر 326725

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha