هدایت وقف به سمت حوزه فرهنگ، وظیفه اصلی رسانه ها است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس گفت: هدایت خیرین به سمت وقف در حوزه فرهنگی، کار اصحاب رسانه است و باید در کنار موقوفات به گونه ای سرمایه گذاری شود تا آثار فرهنگی ماندگار نیز ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، محمدباقر کشفی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس، امروز(4 دی) در همایش وقف و رسانه استان که با حضور اصحاب رسانه در موقوفه نمازی شیراز برگزار شد، با گرامیداشت فرارسیدن هفته وقف، گفت: مناسبت ها فرصتی برای یادآوری تاثیر بی بدیل رسانه های در عرصه جامعه است و نقش کسانی که عمر خود را صرف کار اطلاع رسانی و هدایت افکار عمومی کرده اند بر هیچ کس پوشیده نیست.


وی با اشاره به اینکه موضوع وقف، موقوفات، واقفان و وقف نامه یک موضوع بسیار مورد توجه است، تاکید کرد: خیرین با نیت، فکر و اندیشه پیش بینی سال های آینده را کرده اند و در حوزه های مختلف به وقف پرداخته اند.
 

کشفی خاطرنشان کرد: جریان سازی و هدایت نیات واقفان یکی از کار هایی که رسانه بر عهده دارد زیرا رسانه ‌ها می‌توانند هدایت خیران و واقفانی که می ‌خواهند در این زمینه سرمایه گذاری کنند را بر عهده گیرند.


مدیر شبکه استانی فارس، آگاهی بخشی در خصوص ابعاد پنهان وقف از دید واقفان را از رسالت های رسانه دانست و گفت: با توجه به اقتضا و شرایط روز و گرفتاری هایی که مردم با آن روبرو هستند، در حوزه های مختلف با تفسیر عالمانه از وقف و وقف نامه می توان موقوفات را در مسیری هدایت کرد که نیاز مردم و جامعه است.


وی با اشاره به امکانات و بودجه محدود فرهنگی و توقف برخی فعالیت ها و کارها، افزود: هدایت خیرین به سمت وقف در حوزه فرهنگی، کار اصحاب رسانه است و باید به این سمت حرکت شود که در کنار موقوفات به گونه ای سرمایه گذاری شود تا کارها و آثار فرهنگی ماندگار نیز انجام شود، هدایت وقف به سمت حوزه فرهنگ، وظیفه اصلی رسانه ها است.


پایان پیام/

کد خبر 326722

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha