مراسم سوگواری شهادت امام رضا(ع) در بقاع متبرکه همدان برگزار می‌شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، از برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام رضا(ع) در بقاع متبرکه همدان همزمان با 30 صفر خبرداد.

حجت الاسلام رضا زین العابدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان به خبرنگار شبستان گفت: مراسم سوگواری شهادت امام رضا(ع) در آستان مقدس امامزادگان شاخص همدان برگزار می شود.
 

وی همچنین در خصوص برگزاری مراسم مذهبی در بقاع متبرکه همدان افزود: همزمان با شهادت امام رضا(ع) در جوار حرم ملکوتی بقاع متبرکه زیارت عاشورا و زیارت مخصوص این امام همام قرائت می شود.
 

وی تصریح کرد: همزمان با عزاداری، مرثیه سرایی و سخنرانی روحانیون برای عزاداران، محفل انس با قرآن کریم نیز در در روز 30 صفر برگزار می شود.
 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ابراز کرد: بنا بر تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد قطب فرهنگی در بقاع متبرکه و امامزادگان، اداره اوقاف همدان محور برنامه‌های خود را در این مکان و مناطق محروم قرار داده است.
 

حجت الاسلام زین العابدینی در مورد اینکه چگونه می توان سیره ائمه به ویژه امام رضا(ع) را در جامعه گسترش داد، تصریح کرد: راه آن این است که نخبگان فکری و فرهیختگان جامعه علمای حوزوی و علمای دانشگاهی مسائل را برای نسل جوان بازگو کنند.
 

وی در مورد اینکه سیره سیاسی و اجتماعی امام رضا(ع) چه پیام هایی برای شرایط امروز جامعه ایران دارد، افزود: اصل اینکه حضرت رضا(ع) در مسائل سیاسی و حکومتی نظر داشتند و بنا به مصالحی ولیعهدی مأمون را مورد عنایت قرار دادند اینها نشان می دهد که مسائل سیاسی و اجتماعی همواره مورد نظر آن حضرت بوده است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 328557

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha