24 طرح عمرانی در بقاع متبرکه کاشان اجرا شد

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان از اجرای 24 طرح عمرانی از ابتدای سال جاری تاکنون در بقاع متبرکه کاشان خبر داد.

حجت الاسلام محمد رضا اسماعیل پور ،سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان به مناسبت هفته وقف (9 تا 16 دی) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت:این طرح ها با هزینه ای معادل 43 میلیارد و 535 میلیون ریال از محل نذورات ضریح، کمک خیرین و فروش قبر در بقاع متبرکه انجام شده است.


وی تصریح کرد:13 میلیارد ریال از این میزان هزینه از محل نذورات ضریح و مابقی آن از محل کمک های خیرین و فروش قبر در بقاع متبرکه تامین شده است.


به گفته وی، نصب ضریح، نصب گلدسته، سنگ کاری، کاشیکاری، آیینه کاری، کف سازی صحن ها و تکمیل سوئیت از جمله فعالیت های عمرانی انجام شده در این 24 بقعه متبرکه است.


سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، سوئیت ها و زائر سراهای بقاع متبرکه و آب انبارهای این شهرستان را به عنوان پدافند غیرعامل دانست و گفت: این سوئیت ها و زائر سراهای بقاع متبرکه و آب انبارها چه در شرایط بحرانی و چه در شرایط افزایش سفرهای تابستانی و نوروزی در پذیرش و اسکان مسافران و ارائه خدمات به آنها نقش موثری دارد.


حجت الاسلام اسماعیل پور افزود: بقاع متبرکه و زائرسراهای آن از هر سال از "25 اسفند تا 20 فروردین" آماده استقرار و پذیرایی از مسافرین نورورزی و آماده خدمات رسانی به آنها است به طوری که در نوروز 92 تعداد 500 هزار نفر در سوئیت ها و زائرسراهای بقاع متبرکه کاشان اقامت داشتند.


وی در پایان از تجهیز آستان مقدس سلطان علی بن باقر (ع) در مشهد اردهال به نصب پله برقی را از دیگر کارهای عمرانی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان طی سال جاری برشمرد و گفت: پله برقی آستان مقدس سلطان علی بن باقر (ع) در مشهد اردهال به عنوان نخستین بقعه در بقاع متبرکه کشور پس از آستان قدس رضوی،حرم های مقدس حضرت معصومه (س) و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)در هفته وقف افتتاح می شود.


به گفته وی، کاشان دارای 100 بقعه متبرکه، 20 آرامگاه، 3 حسینیه زیارتی، 2 قدمگاه و 2 مسجد زیارتی و 52 آب انبار قابل آبگیری است.

 

پایان پیام/

کد خبر 328233

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha