امام زادگان اردبیل برای برگزاری جشن های ماه ربیع الاول آماده می شوند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: امام زادگان و بقاع متبرکه استان برای برگزاری جشن های ماه ربیع الاول و هفته وحدت آماده سازی می شوند.

حجت الاسلام وحدت مشهوری نظری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل اظهار داشت: با توجه به حلول ماه مبارک ربیع الاول و اتمام دو ماه عزاداری عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت، فضای امام زادگان و بقاع متبرکه از فضای عزاداری و سوگواری به فضای با نشاط معنوی تبدیل می شود.


وی افزود: امامزاده ها و بقاع متبرکه استان آماده برگزاری اعیاد و جشن های ماه ربیع الاول به ویژه میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت می شوند.


حجت الاسلام مشهوری اضافه کرد: غبار روبی، عطر افشانی، آذین بندی، مولودی خوانی و ....از جمله برنامه های ایام میلاد این بزرگواران است که برنامه ریزی و نحوه اجرای این مراسم ها به ادارات شهرستان های استان اردبیل اعلام شده است.


طرح مودت در استان اردبیل برگزار می شود


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل همچنین از برگزاری طرح مودت خبر داد و تصریح کرد: طرح مودت که هر ساله با هدف تشویق و ترغیب مردم برای کمک به بازسازی بقاع متبرکه و امام زادگان انجام می شود، امسال نیز در روز ولادت پیامبر اکرم(ص) و موسس مذهب جعفری؛ امام جعفر صادق(ع) در سطح استان اجرا خواهد شد.


این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود مهمترین اقدامات اوقاف را ثبت اطلاعات موقوفات استان در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه دانست و همچنین به پالایش بقاع متبرکه، ایجاد سیستم Gis به منظور ثبت موقعیت جغرافیایی موقوفات، انجام عملیات عمرانی برای احداث و بازسازی 15 امامزاده و تعدادی از موقوفات استان اشاره کرد.


حجت الاسلام مشهوری با اعلام اینکه وظیفه اصحاب رسانه و مبلغین است که از تجهیزات و وسایل ارتباطی ای که در اختیار دارند برای ترویج این سنت حسنه استفاده کنند، بیان داشت: به بحث وقف در جامعه ما خیلی کم پرداخته شده است و متاسفانه اکثر موقوفات ما مربوط به دوران صفویه است.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در پایان سخنان خود با بیان این مطلب که وقف سیره جاری انبیا است، گفت: ضرورت دارد نسل جوان کشور را هر چه بیشتر با سنت وقف آشنا کنیم چراکه انسان با وقف اموال، خود را در بازار معنویت قرار می دهد.


پایان پیام/

کد خبر 328977

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha