اعتباری به امام زاده دانیال خلخال اختصاص نیافته است

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره وقاف خلخال از تخصیص نیافتن اعتبار توسط مسئولان استان اردبیل به امام زاده دانیال(ع) شهرستان خلخال خبر داد و گفت: مسئولان توجه بیشتری به این امامزاده داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام والمسلیمن احمد علی نسب رئیس اداره اوقاف خلخال امروز( 12 دی) در نشست خبری این اداره به مناسبت هفته وقف اظهار داشت: شهرستان خلخال بیش از 50 درصد امامزادگان استان اردبیل را دارا است اما اعتبار لازم برای بهسازی و بازسازی آنها کافی نیست.


وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 17 امامزاده در شهرستان خلخال درآمد مستقل داشته و بقیه یا دور از آبادی ها هستند و یا در ایام خاص اهالی برای زیارت آنها در مکان امامزاده حضور می یابند، افزود: در سال های گذشته برای نوسازی و بهسازی مساجد و بقاع بیش از 300 میلیون تومان هزینه شده است در صورتیکه برای اتمام و تکمیل آنها بیش از یک میلیارد تومان نیاز است.


حجت الاسلام والمسلیمن علی نسب در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: مردم شهرستان خلخال از مسئولان انتظار دارند که امامزاده سید دانیال (ع) در زمان مورد نظر به اتمام برسد ولی به دلیل عملی نشدن قول اعتبارات تخصیصی به این بقعه که در سفرهای شهرستانی استاندار قبلی به خلخال اعلام شده بود باعث شده که تاکنون از تکمیل این امامزاده که یکی از قطب های زیارتی شهرستان خلخال است محروم باشیم.


وی با یادآوری اینکه با این حال امام زاده دانیال(ع) با همت اداره اوقاف و امور خیریه خلخال و مردم نزدیک به 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، تصریح کرد: ین امامزاده به لحاظ نزدیکی به شهر خلخال در اعیاد و مناسبت های فرهنگی بیشترین زائر را دارد و نیازمند توجه مسئولین شهرستانی و استانی است.


رئیس اداره اوقاف خلخال با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه امامزادگان باید به قطب های فرهنگی کشور تبدیل شوند خواستار توجه بیشتر مسئولین به آبادانی بقعه ها و امامزادگان در شهرستان خلخال شد و گفت: در شهرستان خلخال 85 موقوفه متصرفی و دو موقوفه غیر متصرفی وجود دارد که هر کدام از موقوفات بسته به نظر واقف در مصارف خود مورد استفاده قرار می گیرد.

 

برگزاری محافل انس با قرآن کریم در خلخال


به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، حجت الاسلام علی نسب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه به مناسبت هفته وقف برنامه های متنوعی در بقاع متبرکه این شهرستان برگزار می شود که از جمله آنها می توان به برگزاری محافل انس با قرآن کریم اشاره کرد، گفت: در همین راستا در اولین روز از هفته وقف محفل انس با قرآن کریم ویژه خواهران در بقعه متبرکه امام زادگان سید احمد، سید صفی الدین و ام کلثوم (ع) در محله قاضیلر خلخال برگزار شد.


این مقام مسئول ادامه داد: استقبال از این برنامه در سطح خوبی قرار داشت و ما امیدواریم علاقمندان بیشتری در روزهای آتی به منظور بهره گرفتن از فضائل این کتاب آسمانی به محل بقاع متبرکه شاخص شهرستان مراجعه کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 328886

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha