توافق ایران و 1+5 انزوای بیشتر گروه های تکفیری و سلفی را رقم زد

خبرگزاری شبستان: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه موج سنگین سلفی گری و تکفیری، امنیت مسلمانان را تهدید می کند، گفت: توافق ایران و 1+5 انزوای بیشتر گروه های تکفیری و سلفی را رقم زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، منصور حقیقت پور، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز (24 دی) در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران استان اردبیل، اظهار داشت: در عرصه بین المللی تلاش می شود تا عربستان به عنوان ترویست در سازمان ملل مطرح شود.


وی با بیان اینکه مدارکی در لبنان و سوریه پیدا شده که نشان می دهد عربستان سعودی در انفجارهای عراق و سوریه مداخله دارد، افزود: خواست خداوند بوده که دست خونین جنایتکاران رو شده و آنها رسوا شوند همانطوری که توافق ایران با کشورهای 1+5 انزوای بیشتر تفکیری ها و سلفی ها را رقم زد.


حقیقت پور، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تهدیدات امنیت ملی و داخلی، بیان داشت: تهدیدات دارای سطوح مختلفی است مثلاً معضلات حوزه اقتصاد، بحران پیری جمعیت، بحران هویت و تهاجم فرهنگی، تحریکات قومی، کاهش ازدواج و فقر جامعه از جمله تهدیداتی است که جامعه ایران اسلامی با آن روبرو است و لازم است که مسئولان نظام با همدلی و همراهی مردم برای این تهدیدات چاره ای بیندیشند.


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بحران هویت، ادامه داد: دست هایی در کار است که می خواهند اعتقادات جوانان ایرانی بر اساس آموزه های اسلامی شکل نگیرد و این همان تهاجم فرهنگی می باشد و در این راستا وظیفه مسئولان فرهنگی این است که با اجرای برنامه های فرهنگی و هویت بخشی با این تهدید مقابله کنند.


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، با اشاره به تضاد ما بین ایران اسلامی و اسرائیل و آمریکا، عنوان کرد: این تضادها به هیچ عنوان نمی تواند به تلاش نظامی منجر شود چرا که قدرت بازدارندگی و توانمندی نظامی ایران اسلامی در مقایسه با سالهای گذشته به طور فزاینده ای افزایش یافته است.


تنها به پروژه سد گیوی در بودجه سال 93 اعتبار تخصیص یافته است


حقیقت پور، با بیان اینکه در بودجه سال 93 شاهد افزایش جدی بودجه استان نیستیم، تاکید کرد: دولت تدبیر و امید از 2 هزار و 950 پروژه نیمه تمام تنها پروژه های با پیشرفت بالای 80 درصد را برای تکمیل انتخاب کرده که از استان اردبیل تنها به پروژه سد گیوی در بودجه سال 93 اعتبار تخصیص یافته است.


این مقام مسئول با یادآوری اینکه با پیگیری های نمایندگان استان در مجلس 70 میلیارد تومان به بودجه استان اضافه خواهد شد و این مهم در کمیسیون تلفیق تصویب شده است، اضافه کرد: درخواست مجلس از دولت این بود که بودجه تنظیمی به مناطق کمتر توسعه یافته و کم برخوردار توجه بیشتری داشته باشد.


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه وزرا در اختصاص بودجه بیشتر به منطقه ای باید از تمایلات منطقه ای و سیاسی به دور باشند، خاطر نشان کرد: وزرای دولت یازدهم اشتباه وزرای دولت های نهم و دهم را تکرار نکنند و با اصول و پارادایم معقول توسعه همه مناطق ایران اسلامی در تخصیص عادلانه اعتبارات را در دستور کار خود قرار دهند.


پایان پیام/

 

کد خبر 332825

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha