تحقق حماسه اقتصادی در گرو حذف قوانین سخت گیرانه بانکی است

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه واحد های تولیدی نیاز به سرمایه در گردش دارند، گفت: قوانین سخت گیرانه بانکی مانع تحقق حماسه اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، سیدحامد عاملی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ظهر امروز( 19 دی) در جلسه بررسی مشکلات واحد های تولیدی استان اردبیل، اظهار داشت: تنها 117 میلیارد ریال اعتبار از 488 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده برای بهبود وضعیت تولید در واحد های تولیدی استان، از محل صندوق توسعه ملی به استان اردبیل تخصیص یافته است.


وی، سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت را حمایت همه جانبه از واحد های تولیدی مشکل دار بیان کرد و افزود: یکی از مهم ترین عوامل عدم رونق واحد های تولیدی استان اردبیل قوانین سخت گیرانه و دست و پاگیر بانک های عامل در ارائه تسهیلات به واحد های تولیدی است.


عاملی توجه به طرح‌های نیمه تمام متناسب با آمایش سرزمینی را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: کمبود منابع پرداختی و نبود سرمایه در گردش همچنان تولیدکنندگان را با مشکلات فراوانی روبه رو کرده است و در این راستا ما از بانک ها انتظار داریم یاریگر واحد های تولیدی در راستای تحقق حماسه اقتصادی بوده و چوب لای چرخ گردان و رونق واحد های تولیدی نگذارند.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، اعتماد بانک ها به سرمایه گذاران و واحد های تولیدی در بازگشت تسهیلات را ضروری خواند و گفت: دولت یازدهم حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را در اولویت برنامه های خود قرار داده است چراکه اگر این مهم تحقق نیابد، وضعیت اقتصادی کشور مطلوب نخواهد بود.


این مقام مسئول از پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به بیش از 40 واحد صنعتی در روزهای آینده خبر داد و خاطر نشان کرد: بخش اعظمی از این تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است که لازم به ذکر است این صندق نقش بسزایی در توسعه و رونق واحد های تولیدی و صنعتی استان اردبیل دارد.


عاملی، ایجاد فضای آرامش برای صنعتگران و واحد های تولیدی برای تحقق حماسه اقتصادی را امری مهم عنوان کرد و گفت: تنها راه افزایش سهم صنعت و معدن استان اردبیل در تولید، رفع مشکلات تولید کنندگان و صنعتگران و احصاء مشکلات این واحد ها می باشد.


گفتنی است؛ در پایان این جلسه هر یک از صاحبان صنایع و واحد های تولیدی استان اردبیل که در جلسه حضور داشتند، به بیان مسایل و مشکلات واحدهای خود پرداختند.


پایان پیام/

 

کد خبر 331210

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha