سهم استان اردبیل از صنعت کشور باید به 2 درصد ارتقا پیدا کند

خبرگزاری شبستان: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، با اشاره به برنامه نمایندگان برای ارتقای سهم صنعت استان اردبیل، گفت: معتقد هستیم که سهم استان اردبیل از صنعت کشور باید به 2 درصد ارتقا پیدا کند.

منصور حقیقت پور، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل اظهار داشت: سهم نیم درصدی از صنعت کشور برای استان اردبیل در وضع موجود ناکافی است و باید این سهم به 2 درصد ارتقا پیدا کند.


وی با تاکید بر این نکته که اگر بخواهیم در بخش صنعت تحرک معقولی داشته باشیم باید به سمت صنعت نو برویم، عنوان کرد: پیشنهاد ایجاد یک شهرک نانو در اردبیل را مطرح کرده ام که شامل شهرک بیوتکنولوژی، شهرک حلال فود، شهرک صنایع تکمیلی مانند صنایع تکمیلی کشاورزی و شهرک داروسازی می باشد.


پنجره های واحد سرمایه گذاری در استان اردبیل ایجاد شود


وی با طرح این موضوع که یکی از دلایل عقب ماندگی استان اردبیل در سرمایه گذاری ها وجود بروکراسی اداری سخت است، تشریح کرد: ما برورکراسی اداری را در جامعه به عنوان معضل می بینیم در حالی که در تمام دنیا این مهم به معنی راه و روش کارکردن منطقی است ولی به دلیل اینکه ما این بروکراسی را از یک کشور اروپایی اخذ کرده و بدون توجه به مسائل قومی و منطقه ای مورد استفاده قرار داده ایم، به عنوان کاغذ بازی تعبیر می شود.


این مقام مسئول، با اشاره به ضرورت ایجاد پنجره های واحد سرمایه گذاری در استان اردبیل، عنوان کرد: این پنجره واحد باید به گونه ای لحاظ شود که تمام نمایندگان دستگاه های اجرایی که با سرمایه گذاران مرتبط می باشند، در آن مستقر شوند.


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با عنوان این مطلب که تحقق این پنجره واحد گامی مهم در راستای کاهش اتلاف زمان سرمایه گذاری ها و حمایت از سرمایه گذاران می باشد، گفت: علاوه بر این، باید برای سرمایه گذاران تسهیلات ترجیحی در نظر گرفته و برای علاقمندان برای سرمایه گذاری در استان اردبیل مزیت ایجاد کنیم.


حقیقت پور، تحقق این ضروریات را نیازمند مصوبات ترجیحی اعلام کرد و بیان داشت: ایجاد این زیرساخت ها بر عهده استاندار اردبیل می باشد که با اخذ مجوز از رییس دولت، گشایشی را در معضل سرمایه گذاری استان اردبیل ایجاد کند.


پایان پیام/
 

کد خبر 334680

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha