مهم ترین سرمایه گردشگری استان اردبیل آبگرم های معدنی و درمانی است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: مهم ترین سرمایه گردشگری استان اردبیل آبگرم های معدنی و درمانی است که می تواند باعث رونق اقتصادی این منطقه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، یحیی نقی زاده، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، ظهر امروز( 9بهمن) در جلسه ستاد تنظیم بازار استان در محل سالن شهید باهنر استانداری اردبیل، اظهار داشت: گردشگری استان اردبیل فصلی می باشد و باید در این زمینه برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم تا بتوانیم از ظرفیت های موجود استفاده های بهینه انجام دهیم.


وی، با بیان اینکه مهم ترین سرمایه گردشگری استان اردبیل وجود آبگرم های معدنی و درمانی در سراسر استان است، گفت: این آبگرم ها حربه ای برای توسعه استان به شمار می روند ولی ما با تصمیمات و بخشنامه های اشتباه زمینه شکوفایی اقتصادی این مجموعه ها را از بین برده ایم.


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، با اشاره به اینکه استان اردبیل در مرحله تکوین سرمایه گذاری است، بیان داشت: ملاک افزایش قیمت های ورودی آبگرم ها مشخص نیست و دارای شاخثه های گوناگونی می باشد.


نقی زاده، با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی مبنای تعیین قیمت آبگرم ها را آنالیز کرده و نرخ تمام شده ی آن را تدوین کرده است، گفت: متاسفانه سازمان آب منطقه ای استان سخت گیری های بی موردی را برای سرمایه گذاران آبگرم ها در پیش گرفته است و همه ساله با افزایش قیمت های چند برابری موجبات فرار سرمایه گذاران در این حوزه شده است.


این مقام مسئول، با تاکید بر اینکه مقوله گردشگری باید رقابتی باشد تا شاهد ارائه خدمات بهتر و بیشتر از طرف مجموعه ها و مراکز باشیم، تصریح کرد: حمایت این سازمان در حوزه کیفیت می باشد به طوری که در تدوین قیمت تمام شده ی ورودیه های آبگرم ها مبنای قیمت را در سقف حداکثری لحاظ کرده ایم.


نقی زاده، در نظر گرفتن ظرفیت و کشش جامعه را مهم عنوان کرد و گفت: باید زمینه جذب سرمایه گذاران را در استان فراهم کنیم و از ایزار رسانه و تبلیغات در راستای جذب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در ظرفیت های طبیعی این استان بهره ببریم.


پایان پیام/
 

کد خبر 337641

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha