اهرم رسانه بهترین ابزار کنترل و احصاء چالش های جامعه است

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل با اشاره به تورم و رکود موجود در بازار، گفت: اهرم رسانه بهترین ابزار کنترل و احصاء چالش های جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل، ظهر امروز( 9بهمن) در جلسه ستاد تنظیم بازار استان در محل سالن شهید باهنر استانداری اردبیل، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید تورم 40 درصدی موجود در بازار را به 29 درصد رسانده است.


وی با بیان اینکه رکود و تورم بدترین شرایط اقتصادی برای یک جامعه محسوب می شود، گفت: دولت تصمیمات مناسبی را برای کنترل تورم در جامعه گرفته است که به تبع میزان نقدینگی در جامعه کاهش می یابد.


استاندار اردبیل، با اشاره توزیع سبد کالایی برای خانوارها را یادآور شد و بیان داشت: نقش مدیریت در توزیع اقلام بسیار حساس است چراکه اگر این مهم تحقق نیابد ازدحام جمعیت در روزهای اول توزیع خارج از تصور می شود.


خدابخش، با تاکید بر اینکه نباید کاری انجام دهیم که موجبات نارضایتی مردم را فراهم کند، ادامه داد: پروسه و زمان توزیع اقلام باید طولانی شود و با تقسیم بندی اقشار مختلف در نظر گرفته شده برای دریافت اقلام زمینه ازدحام را برچینیم.


این مقام مسئول، اهرم رسانه را بهترین ابزار کنترل و احصاء چالش های جامعه توصیف کرد و گفت: باید تدبیری برای چالش هایی که پیش خواهد آمد، اندیشیده شود و با همدلی و همکاری مسئولان و متولیان مربوطه شاهد توزیع اقلام در یک فضای ارامشی باشیم.


بهداشت آبگرم های درمانی و معدنی مورد توجه قرار گیرد


خدابخش، با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی آبگرم های استان و قیمت ورودی آنها، عنوان کرد: ضرورت دارد که کیفیتی برای این مجموعه ها تعریف شود چراکه برخی از این مجموعه ها در امر خدمات رسانی به گردشگران و همشهریان عزیز کوتاهی و قصور می کنند که زمینه نارضایتی و فرار گردشگران از این استان را رقم می زند.


استاندار اردبیل، احترام به کرامت بشری و حفظ حقوق همشهریان و هموطنان را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: باید اقدامی صورت گیرد که انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در بحث بررسی خدمات آبگرم های معدنی استان حق وتو داشته باشد.


وی، توجه به گردشگران داخلی و خارجی را برای توسعه استان اردبیل مهم ارزیابی کرد و گفت: لازم است که از ابزارهای الکترونیکی برای کنترل خدمات استفاده کرده و در نهایت روح احترام به بشر را در قلب خود پرورش دهیم.


میوه و اقلام مورد نیاز مردم در روزهای پایان سال به اندازه کافی ذخیره شود


خدابخش، با اشاره به ضورت ذخیره سازی اقلام مورد نیاز و مصرفی مردم در روزهای پایانی سال، گفت: عرضه و تقاضا باید متناسب با یکدیگر باشند و ما نباید تنها قیمت سیب و پرتقال را کنترل کنیم بلکه باید قیمت سایر اقلام را هم در کنترل داشته باشیم تا سودجویان نتوانند از فرصت پایانی سال به نفع مطامع خود استفاده کنند.


استاندار اردبیل با یادآوری اینکه دولت باید در مواردی که احتمال ایجاد بحران وجود دارد، ورود پیدا کند، خاطر نشان کرد: اساس تنظیم بازار می توانست به گونه ای دیگر باشد و چون تغییر این مهم در دست ما نیست باید تلاش کنیم که این برنامه ها و تصمیمات را به نحو مطلوبی اجرا کنیم تا شاهد مشکل در روزهای پایانی سال نباشیم.


پایان پیام/


 

کد خبر 337605

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha