تولید علم پایه اساسی ایجاد اشتغال است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل گفت: تولید علم پایه اساسی ایجاد اشتغال در کشورهای توسعه یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، صبح امروز (30 دی) در دیدار با کارکنان سازمان امور اقتصادی ودارایی استان اظهار داشت: کارکنان ادارات نباید در ساعات کار اداری به کارها و امور شخصی خود بپردازند چرا که این ساعات باید برای خدمت به مردم و انجام کارهای دولتی اختصاص داده شود.


آیت الله عاملی با بیان اینکه تولید علم پایه اساسی ایجاد اشتغال است، افزود: کشورهای توسعه یافته در تولید علم نقش موثری در ایجاد اشتغال و شکوفائی و رشد اقتصادی جامعه دارند چرا که جامعه بدون ایجاد اشتغال نمی تواند در مسیر توسعه پایدار قدم بگذارد.


وی، با تاکید بر اینکه نحوه مدیریت مدیران باید از سطحی نگری و پرداختن به مسائل جزئی به مدیریت کلان تبدیل شود، گفت: مدیران دستگاه های اجرائی باید در جهت ارتقا فرهنگ عمومی و تغییر نگرش های مدیریتی پیشقدم باشند.


امام جمعه اردبیل، پرداختن به مسائل اقتصادی عصر کنونی را مهم ارزیابی و عنوان کرد: باید تبدیل علم به ثروت مورد توجه قرار گیرد تا کاستی های این حوزه به همت نیروی انسانی کشور برطرف شده و ما شاهد توسعه پایدار اقتصادی و بهبود معیشت مردم که به تبع آن عدالت اقتصادی و فرهنگی محقق می شود، باشیم.


نماینده ولی فقیه در استان، توسعه همه جانبه کشور به همت عزم عمومی را یادآور شد و گفت: کارکنان دستگاه های اجرایی استان باید از امکانات رفاهی به طور مساوی برخوردار باشند تا این امر تبعات منفی در جامعه نداشته باشد.


استان اردبیل رتبه 12 را در بین استان‌های کشور از لحاظ کسب درآمد مالیاتی دارد


در ابتدای این دیدار هاشم مظفری رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان گزارشی از عملکرد و وضعیت نه ماهه ارائه کرد.


مظفری با اعلام اینکه کل درآمد مصوب استان 194 میلیارد تومان است که نسبت به درآمد سال گذشته 24 درصد رشد داشته است، بیان داشت: استان اردبیل رتبه 12 را در بین استان‌های کشور از لحاظ کسب درآمد مالیاتی دارد.


رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل، با اشاره به اینکه از محل اعتبارات هزینه‌ای در 9 ماهه سالجاری 75 درصد و از محل تملک دارایی نیز 25 درصد اعتبار اخذ شده است، گفت: ما در حال حاضر طی 6 ماهه نخست سال 10 سرمایه‌گذار خارجی با رقم سرمایه‌گذاری 600 میلیون دلار و سرمایه‌گذاران داخلی با رقم سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومان را جذب کرده ایم.


پایان پیام/
 

کد خبر 334276

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha