بانک های عامل در کتابخانه سازی مشارکت جدی داشته باشند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اشاره به ضرورت توسعه فضاهای مطالعه، گفت: بانک ها باید در کتابخانه سازی مشارکت جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، صادق فرهمند‌امین، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل،

صبح امروز( 17 دی) در دیدار با مدیرکل بانک مهر اقتصاد استان اردبیل که در محل کتابخانه مرکزی اردبیل صورت گرفت، اظهار داشت: تحقق این مهم گامی موثر و تاثیرگذار در توسعه فرهنگی و ارتقای فضای های مطالعه است.


وی با بیان اینکه کتابخانه های عمومی در مناطق محروم و روستاهای پر جمعیت وجود دارد ولی کافی نیست، افزود: تلاش کارکنان و عوامل نهاد کتابخانه های عمومی مهیا کردن محیطی مناسب برای مطالعه پژوهشگران و علاقه‌مندان است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.


فرهمند امین، با اعلام اینکه استان اردبیل در شهریور ماه و پائیز امسال بیشترین تعداد برندگان در مسابقات کتابخوانی آنلاین را در بین استانهای کشور داشته است، گفت: این امر خود نشانگر دو نکته بسیار مهم می باشد، نخست، علاقه روزافزون هم استانی ها به کتابخوانی و مطالعه و دوم، حضور پررنگ این عزیزان در عرصه مطالعه در فضای مجازی که هر دو مورد مایه خرسندی و امیدواری نسبت به توسعه فرهنگی بیش از پیش استان است.


وی ادامه داد: نکته قابل تأمل اینست که طبق بررسی های ما، بیشترین تعداد شرکت کنندگان و برندگان از نقاط محروم استان و حتی نقاط روستائی میباشد که جای خوشحالی دارد.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، تصریح کرد: بانک‌های استان اردبیل می‌توانند با مشارکت در کتابخانه‌سازی و یا تجهیز این مراکز، اقدامات ارزشمند و بزرگی در راستای توسعه فرهنگی استان انجام دهند و سهم خود را در عرصه فرهنگی خدمت به مردم ادا کنند.


این مقام مسئول، با تاکید بر اینکه بانک‌های عامل می‌توانند با ساخت نخستین کتابخانه عمومی با محوریت کتب اقتصادی عزم خود را توسعه فرهنگی استان نشان دهند، عنوان کرد: کمک به نویسندگان استان از آرزوهای دیرینه کتابدوستان و فرهنگ دوستان است و امیدواریم مسئولان بانک‌های عامل با خرید کتب نویسندگان استان، حمایت عملی از نویسندگان داشته باشند.


بانک مهر اقتصاد به عنوان دبیر کارگروه کتاب و کتابخوانی مطرح است


در ادامه این دیدار صالح پاشاپور مدیرکل بانک مهر اقتصاد استان اردبیل در سخنانی با اعلام این خبر که این بانک به عنوان دبیر کار گروه کتاب و کتابخوانی در مجموعه بنیاد تعاون بسیج مطرح است، گفت: این کار گروه برای فعالیت موثر، نیازمند مشارکت نهادهای فرهنگی و به خصوص نهاد کتابخانه‌های عمومی است.


پاشاپور، به برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی در مناسبت های گوناگون در بین کارکنان این بانک اشاره کرد و بیان داشت: امیدواریم بتوانیم با تعامل هر چه بیشتر امکان راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در شعب مهم این بانک را فراهم آوریم.


پایان پیام/
 

کد خبر 330517

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha