کتاب و مطالعه اساس توسعه فرهنگی است

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل گفت: انتخاب کتابخانه مرکزی اردبیل به عنوان کتابخانه برتر کشور قابل تقدیر است چرا که کتاب و مطالعه اساس توسعه فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل، پیش از ظهر امروز (30 آذر) در جلسه ای با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: رسالت کتابخانه های عمومی انس و الفت بخشی عموم مردم با فرهنگ و معرفت است و حضور اقشار مختلف نشان از رسالت جدی کتابخانه های عمومی در مطالعه و دانش ورزی است.


وی با بیان اینکه حضور در میان کتابخوانان و بخصوص زحمت کشان عرصه کتاب و کتابداران، گفت: در اولین فرصت قصد بازدید از کتابخانه مرکزی اردبیل و سایر کتابخانه های عمومی استان را در برنامه کاری خود دارد.


استاندار اردبیل با اشاره به اینکه پیگیر مسایل فرهنگی استان هستیم بخصوص توجه به امر کتابخانه با توجه به منویات مقام معظم رهبری، اظهار داشت: کتابخانه های عمومی با توجه به جایگاه رفیع خود می تواند نقش موثر و سازنده در بستری سازی فکری فرهیختگان ایفا نماید.

 

در ادامه این جلسه نیز صادق فرهمند امین مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ضمن تبریک گویی به انتصاب مجید خدابخش، بیان داشت: انتصاب جنابعالی به عنوان مقام عالی استان موجب خوشحالی فرهنگ دوستان و جای امیدواری برای توجه به مشکلات و دغدغه های توسعه فرهنگی استان خواهد شد.


فرهمند امین در این جلسه با ارائه آمار و شاخص‌های کتابخانه‌ای به استاندار اردبیل، از عضویت بیش از60 هزار نفر در سطح کتابخانه‌های عمومی استان و و از طریق 66 باب کتابخانه نهادی و مشارکتی به ارائه خدمات در استان اردبیل خبر داد.

 

این مقام مسئول گفت: در سالهای اخبر با اجرای برنامه های موفق همچون یاوران کتاب، ایستگاه مطالعه، کتاب من، راه اندازی بخش های کودک و روشندلان، راه اندازی تالار آثار نویسندگان استان، شبکه کتابخوانان حرفه ای، و برپایی نمایشگاه های مختلف در این حوزه، سعی داشته با فرهنگ کتابخوانی را بین عموم مردم نهادینه کند.

 

وی با ارائه گزارش عملکرد کتابخانه های عمومی استان، اظهار داشت: در طول پنج سال گذشته 14 هزار متر‌مربع به فضای کتابخانه‌های عمومی اضافه شده که در مجموع این فضا به 28 هزار مترمربع رسیده است و هشت کتابخانه روستایی و چهار کتابخانه مرکزی در شهرستان های مختلف در دست اقدام است که با حمایت استاندار از این پروژه ها سرانه فضای مطالعه در استان افزایش خواهد یافت.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در پایان گزارشی از جلسات کمیته های مطالعه مفید و انجمن کتابخانه های عمومی و انجمن خیرین کتابخانه ساز استان اردبیل ارائه داد و از حضور استاندار در این مرکز فرهنگی تقدیر و تشکر کرد.


پایان پیام/

 

کد خبر 325591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha