کتابخانه‌سازی ایجاد زیرساخت‌ جهت توسعه فرهنگی است

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان اردبیل گفت: کتابخانه‌سازی موجبات ایجاد زیرساخت جهت توسعه فرهنگی و ارتقای سطح آگاهی‌ها و معلومات عمومی را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، اصغر تقی‌زاده شکیبا، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان اردبیل، ظهر امروز( 13 آذر) در چهارمین جلسه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان اردبیل، اظهار داشت: مراحل ثبت رسمی انجمن خیرین کتابخانه ساز استان اردبیل به پایان رسیده است.


وی با بیان اینکه شماره حساب 1300174600 نزد بانک تجارت شعبه مرکزی اردبیل جهت واریز کمک‌های خیرین افتتاح شده است، افزود: ما در تلاشیم که نخستین جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز استان اردبیل را در اواسط زمستان سال‌جاری برگزار کنیم تا زمینه ای برای حضور خیرین در امر مقدس کتابخانه سازی باشد.

 

تقی زاده شکیبا با اعلام اینکه کتابخانه‌سازی زمینه و زیرساخت اصلی برای توسعه فرهنگی در جامعه بشمار می رود، ادامه داد: نخستین و مهمترین فعالیت انجمن، شناسایی خیرین و برگزاری جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز در اواسط زمستان خواهد بود.


کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افتخارات بیشماری کسب کرده اند


صادق فرهمند امین، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در این مراسم تصریح کرد: وجود کتابخانه‌های مجهز جهت مطالعات فرهنگی، هنری و ادبی و پژوهش‌های علمی و فنی یکی از مهمترین شرایط لازم برای پیشرفت استان اردبیل است که باید به آن توجه کافی شود.


فرهمند امین، کسب افتخارات متعدد توسط کتابداران و کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل را افتخاری برای استان توصیف کرد و بیان داشت: جوانان استان اردبیل استعدادهای شگرفی دارند که در صورت حمایت و وجود شرایط لازم برای شکوفا شدن می توانند افتخارات زیادی را رقم بزنند.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، فعالیت 66 باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در استان اردبیل را یادآور شد و گفت: ما از خیرین عزیز استان انتظار داریم با ورد به حوزه کتابخانه سازی آینده‌ای توسعه یافته را برای فرزندان استان اردبیل مهیا کنند.


گفتنی است؛ در پایان این جلسه وبگاه اطلاع‌رسانی انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان اردبیل به آدرس www.khayerinpl.ir با شکل و محتوایی متنوع جهت استفاده علاقه‌مندان و راهنمایی خیرین رونمایی شد که هم اکنون از طریق موتورهای جستجوگر اینترنتی قابل دسترسی برای شهروندان است.


پایان پیام/

کد خبر 320012

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha