بخش اسناد کتابخانه مرکزی اردبیل راه اندازی می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل از راه اندازی بخش اسناد کتابخانه مرکزی اردبیل در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، صادق فرهمند امین، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، ظهر امروز( 9 آذر) در دیدار با مسئولان نمایشگاه کتاب و اسناد وزارت امور خارجه در کتابخانه مرکزی اردبیل اظهار داشت: در صورت همکاری مسئولان اداره اسناد وزارت خارجه و حمایت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و مسئولان استان، بزودی تصاویر بخشی از اسناد تاریخی و فرهنگی استان از وزارت خارجه به کتابخانه مرکزی اردبیل انتقال و بخش اسناد این کتابخانه راه اندازی می شود.


وی افزود: برپایی نمایشگاه های مختلف در کتابخانه ها و دیدار مردم از آنها، علاوه بر آشنائی هرچه بیشتر شهروندان با کتابخانه ها و خدمات و فعالیت های این مراکز، در ارتقاء سطح آگاهی های فرهنگی، هنری و تاریخی عمومی نیز تأثیر بسیاری دارد.


فرهمند امین با تقدیر از مشارکت اداره نشر وزارت خارجه در برپائی نمایشگاه کتاب، تعامل با نهادهای کلان کشور جهت بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی این نهادها را از اولویت های کتابخانه های عمومی استان عنوان کرد.


مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ادامه داد: کتابخانه مرکزی اردبیل توانسته در بسیاری از برنامه ها از جمله میزبانی دفتر بنیاد نهج البلاغه و کتابخانه دیجیتال این بنیاد، میزبانی نمایشگاههای علمی، فرهنگی و هنری، راه اندازی بخش های کودک، نابینایان و سالن های مطالعه انفرادی، ابتکار عمل را در دست گیرد.


فرهمند، تقاضای زیاد شهروندان برای عضویت در کتابخانه مرکزی اردبیل را به جهت موقعیت ممتاز، امکانات مناسب و کتابداران توانمند آن توصیف کرد و گفت: علی رغم رسیدن به عنوان برتر کشوری، برای رسیدن به نقطه آرمانی هنوز راه زیادی در پیش داریم.


وی، تجهیز کتابخانه مرکزی اردبیل را مهمترین نیاز این مرکز فرهنگی قلمداد کرد و افزود: در صورت کمک مسئولین، میتوانیم کتابخانه مرکزی اردبیل را به قطب فرهنگی منطقه تبدیل کنیم.


در ادامه این مراسم ناصر زمانی معاون اداره نشر وزارت امور خارجه نیز با اظهار خرسندی از حضور در اردبیل، کتابخانه های عمومی را مناسب ترین مکان برای برپائی نمایشگاههای فرهنگی دانست و گفت: اردبیل به عنوان مرکز ثقل سیاسی کشور در دوران صفویه، میتواند مهمترین مرکز اسناد تاریخی این دوران نیز باشد.

 

قابل ذکر است که در پایان این دیدار، فرهمند با تقدیم لوح سپاس، از مسئولان اداره نشر وزارت امور خارجه به جهت برپایی نمایشگاه کتاب و اسناد در کتابخانه مرکزی اردبیل تقدیر به عمل آورد.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 318379

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha