جایگاه اردبیل در آمار نزاع های اجتماعی شایسته عنوان دارالارشادی نیست

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل گفت: جایگاه استان اردبیل در آمار خشونت ها و نزاع های اجتماعی بسیار بالا و شایسته عنوان دارالارشادی استان نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش استاندار اردبیل شامگاه گذشته( 10 بهمن) در نشست صمیمی با نمایندگان سازمان های مردم نهاد استان در محل سالن شیخ صفی استانداری، اظهار داشت: ریشه بدبینی و بدخواهی در استان اردبیل باید برچیده شده و باید با هم افزایی با سازمان های مردم نهاد تدبیری برای معضلات جامعه بیندیشیم.


وی با بیان اینکه مطالعات نشان داده است که ارتباطات اجتماعی یکی از نیازهای اصلی بشر است، ادامه داد: امروزه جامعه ما نیاز شدیدی به حضور تشکل‌های مردم نهاد دارد و وظیفه مسئولان مربوط باید تقویت و افزایش سمن های و سازمان های مردم نهاد در کشور به خصوص استان اردبیل باشد.


خدابخش، وجود 60 هزار جوان بیکار در استان اردبیل را یادآور شد و بیان داشت: نیاز مهم ایجاد اشتغال وجود سرمایه های اجتماعی است و به یقین می توان گفت که سرمایه‌های اجتماعی با حضور سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد افزایش و تقویت می شود.


استاندار اردبیل، ضرورت کسب شغل و ایجاد اشتغال برای جوانان را بیان کرد و ادامه داد: اگر ما درب راه های حلال را ببندیم به یقین و به طور اتوماتیک درب کارهای حرام باز می شود و ما در این راستا باید به دور از هرگونه بدگویی زمینه حضور پررنگ سمن ها را در تصمیم گیری های منطقه ای و استانی فراهم کنیم.


این مقام مسئول، کوچک سازی دولت و افزایش تعداد سمن ها و سازمان های مردم نهاد را امری مهم ارزیابی کرد و گفت: ما نباید نگاه غرض‌آلود و بدبینانه‌ای را در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی از خود بروز دهیم و در این راستا لازم است بگویم که در دومین روز از فعالیت خود در سمت استانداری اردبیل به همه کارکنان اداره تذکرات لازم و عدم بدگویی از برادر دینی خود را یادآور شده ام.


خدابخش، با تاکید بر این مطلب که حل مشکلات و معضلات اجتماعی در گرو حمایت از فعالیت های سمن ها و سازمان های مردم نهاد است، عنوان کرد: نشست های همفکری دولت و سمن ها باید بیش از پیش افزایش و مشکلات جامعه در آنها مطرح شود چراکه تنها در این صورت است که می توان راه حلی برای این مشکلات پیدا کرد.


استاندار اردبیل، در پایان سخنان خود سپردن برگزاری مراسم های عزاداری در ایام محرم به خود مردم را نمونه موفق واگذاری کارها به مردم دانست و گفت: دولت در هیچ یک از زمینه ها به تنهایی قادر نیست امورات را سروسامان بدهد و در این راستا باید روی کمک سازمان های مردم نهاد حساب کرده وآنها را به عنوان یاریگر خود در امورات جامعه حمایت کند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 338005

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha