در سال 93 با این بودجه آمار بیکاری از 19 تا 30 درصد خواهد بود

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم اردبیل توجه‌نکردن به مهار بیکاری را یکی از ایرادات لایحه بودجه 93 دانست و گفت: با چنین بودجه‌ای آمار بیکاری به 19 تا 30 درصد خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، مصطفی افضلی‌فرد، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با لایحه بودجه 93 گفت: از وظایف مجلس توجه به آثار کلان و بخشی بودجه کشور است.

وی افزود: از جمله آثار بخشی این بودجه کاهش نرخ رشد در سال 93 بیش از سال 91 خواهد بود و امکان منفی‌شدن نرخ اقتصادی تا سه دهم درصد وجود دارد.

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نگاه بودجه برای کارآفرینی و رفع هزینه نیروی کار درست نیست و موضوع اشتغال به شکلی نادرست در بودجه دیده شده است.

وی با بیان اینکه مسئول دولت معتقدند در لایحه بودجه 93 هدف‌شان کاهش آمار بیکاری است، تصریح کرد: اما مورد مذکور در عمل نمی‌تواند جوابگوی اشتغال‌زایی کشور باشد و به نظر می‌رسد نرخ بیکاری بین یک تا سه درصد افزایش یابد و در حالت خوش‌بینانه به 19 درصد و در حالت وخیم به 30 درصد می‌رسد.

نماینده مردم اردبیل ادامه داد: بررسی لایحه بودجه نشان می‌دهد که سیاست ویژه‌ای برای مهار تورم وجود ندارد و پیش از این باید عامل ایجاد آن را از بین برد که در این بودجه به این عوامل توجه نشده است.

وی از جمله عوامل ایجاد تورم را کاهش رشد اقتصادی کشور، افزایش قیمت حامل‌های انرژی و ادامه سیاست‌های پولی بدون ساماندهی دانست و گفت: هیچ دولتی نمی‌تواند مدعی ارایه بهترین برنامه‌ها باشد.

افضلی‌فرد ایراد دیگر لایحه بودجه 93 را بی‌توجهی به اولویت‌بندی در آن دانست و تصریح کرد: در بودجه 93 اولویت‌بندی نمود ندارد.

وی ادامه داد: بودجه‌ریزی عملیاتی در هفت دستگاه اجرایی از 28 دستگاه اجرایی انجام نشده است.

این نماینده مجلس در پایان از نمایندگان خواست تا تبدیل قانون بودجه‌ریزی را در دستور کار مجلس قرار دهند تا از طریق تصویب آن ظرفیت مجلس برای اعمال صلاحیت‌های تصویبی بیشتر شود.

پایان پیام/
 

کد خبر 337358

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha