حسد و کینه لوح سفید قلب را لکه دار می کند

خبرگزاری شبستان: پزشک متخصص تغذیه در طب سنتی، گفت: حسد، کینه و عقده لوح سفید قلب را لکه دار و سلامت روانی و معنوی انسان را به مخاطره می اندازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، افشار تموک پزشک متخصص تغذیه در طب سنتی، صبح امروز (2 اسفند) در دوره آموزش مربیگری سفیران سلامت در اردبیل که در محل دبیرخانه کانون های مساجد استان، ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری و با همکاری درمانگاه تسنیم شفاء برگزارشد، اظهار داشت: سلامت روان و سلامت معنوی یکی از شاخصه های سته ضروریه است.


وی، سته ضروریه را مبانی و پایه های اصلی طب سنتی و اسلامی عنوان کرد و افزود: دین اسلام نهایت آفرینش و زیبایی ها را در خود جمع کرده چرا که خداوند متعال تمام عالم را با رتق و فتق آفریده است.


پزشک متخصص تغذیه در طب سنتی، با اعلام اینکه عقل سالم در بدن سالم است، تصریح کرد: جایگاه طب سنتی در جامعه ایرانی – اسلامی در طول تاریخ جایگاهی والا و ارزشمند بوده است به طوری که پایه نظام پزشکی غربی از دانش های طب سنتی ایرانی و به ویژه کتاب قانون بوعلی سینا اقتباس شده است.


تموک، احیای مبانی و اصول طب سنتی در جامعه را یکی از ضروریات جامعه امروز بیان کرد و گفت: طب سنتی ایرانی به عنوان سرمایه عظیم سلامت در کشور محسوب می شود و ما نباید در اثر مدرنیزه شدن این مبانی را فراموش کرده و در زندگی خود به کار نبیندیم.


وی، با تاکید به اینکه انبیا و اوصیای الهی روش درست زندگی کردن بعد از خود را برای ما به یادگار گذاشته اند، ادامه داد: متاسفانه زندگی امروز بشر از عادات اشتباه غذایی و روش زندگی مملو است و ما باید با تبیین سیره انبیا و جاری ساختن اصول و مبانی طب سنتی و اسلامی در جامعه زمینه های از بین بردن این عادات اشتباه را فراهم آوریم.


تموک، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر بسط و ترویج آموزه های طب سنتی و اسلامی در جامعه، ادامه داد: اساس این تاکیدات به خاطر این است که آموزه های طب سنتی ظرفیت ارتقا و افزایش دستاورهای پزشکی ایران عزیزمان را دارد.


پزشک متخصص تغذیه در طب سنتی، با اشاره به رژیم های غذایی و مزاج افراد، عنوان کرد: خاکشیر بهترین منضج به شمار می رود و در درمان سرماخوردگی نیز فایده های بسیاری دارد که علاوه بر این نیز مصرف این گیاه تاثیر بسیاری در سلامت روانی و معنوی می گذارد.


تموک، در پایان سخنان خود با اعلام اینکه پزشکان سنتی ایران اسلامی در گذشته افراد را براساس مزاج فرد درمان می کردند، خاطر نشان کرد: این مهم در تشخیص سریع و درمان بیماری نقش موثری داشته است.


پایان پیام/

کد خبر 345570

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha