پروژه اورژانس اجتماعی استان اردبیل نیمه اول سال 93 افتتاح می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پروژه اورژانس اجتماعی استان اردبیل نیمه اول سال 93 افتتاح می شودف گفت: این پروژه پیشرفت 55 تا 60 درصدی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور شامگاه امروز( 9 بهمن) در حاشیه نشست خبری و در پاسخ به سوال چند تن از خبرنگاران، اظهار داشت: در این پروژه 2 میلیارد تومان بدهی به پیمانکار داریم که امیدواریم با پرداخت بدهی و تکمیل بقیه این پروژه شاهد اففتاح آن در نیمه اول سال آتی باشیم.


وی، با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور بیش از 150 فعالیت در دستور کار خود دارد، افزود: سازمان بهزیستی در سراسر کشور فعالیت های خود را مبتنی بر آگاه سازی و پیشگیری سطح یک قرار داده است چراکه اعتقاد ما بر این است که به منظور آگاه سازی خانواده ها هیچ دقیقه ای را نباید از دست داد.


هاشمی ادامه داد: لازم است ادبیات سازمان بهزیستی تغییر کرده و از رویکرد صرف حمایتی به سمت و سوی توانمندسازی معلولان و مددجویان تحت حمایت این سازمان حرکت کند چراکه این مهم یک کار ریشه ای و بنیادی در پذیرفتن مسئولیت اجتماعی توسط این عزیزان به شمار می رود.


وی، با ادعای این مطلب که در این چند سال با وجود کمبودهای الی برابر قانون 20 درصد افزایش حمایتی را اجرا کرده ایم، ابراز داشت: باید هدف دار هزینه کنیم و در جهت توانمند سازی معلولان حرکت کنیم که در راستا ما سرانه حمایتی ما از خانوارهای تحت پوشش از 32 هزار تومان به 55 هزار تومان رسیده است.


قانون جامع حمایت از حقوق معلولان بازنگری شده است


رئیس سازمان بهزیستی کشور، از بازنگری در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان خبر داد و گفت: این قانون در سال 1374 روی کار آمد که نیاز مبرمی برای بسترسازی و ایجاد مقدمات داشت و ما در سال گذشته این قانون را بازنگری کرده و تقدیم دولت کرده ایم.


این مقام مسئول، با اعلام این مطلب که نقاط ضعف این قانون در بازنگری به طور چشمگیری کاهش یافته است، تصریح کرد: هم در حوزه کمی و هم در حوزه کیفی تغییراتی داشتیم که برای مثال حوزه اشتغال معلولان از 3 درصد به 5 درصد افزایش یافته و علاوه بر آن الزاماتی نیز بدین منظور تعبیه کردیم.


بیش از 370 درصد افزایش تولیدات در حوزه رسانه و پیشگیری داشتیم


وی، با اعلام این خبر که بیش از 370 درصد افزایش تولیدات برنامه در حوزه رسانه و پیشگیری داشتیم، اضافه کرد: صدا وسیما رویکرد مثبتی در حوزه پیشگیری داشته و ضرورت دارد که با غنا بخشی و تقویت برنامه ها خود قدم های موثری در این زمینه بردارد وباید گفت که هنوز به شرایط ارمانی نرسیده ایم و انتظار بیشتری از صداو سیما داریم.


هاشمی، با تاکید بر اینکه همیشه تلاش ما بر این بوده که خدمت گذار معلولان باشیم، گفت: سازمان بهزیستی سازمانی مبتنی بر نظامات اخلاقی و انسانی بوده که همیشه به دنبال کشف و کاهش آسیب های اجتماعی و مهم تر از آن آگاهی بخشی به خانواده ها در خصوص این آسیب ها و معضلات است.


رئیس سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به این مطلب که در 9 ماهه نخست سالجاری 480 هزار فقره ازدواج و 80 هزار طلاق در کشور رخ داده است، خاطر نشان کرد: ضرورت دارد که سازمان بهزیستی شرکای خود را افزایش داده و مفاهیمی همچون سفرای طلایی، مددکار افتخاری و یاوران نماز را در جامعه توسعه دهیم.


خبرنگاران استان های کشور بنیاد خیریه راه اندازی کنند


این مقام مسئول، ادامه داد: بسیاری از استانداران کشور، هنرمندانی همچون رشیدی، خانم کتایون ریاحی، استاد انتظامی و فوتبالیست هایی همچون مهدوی کیا سفرای طلایی و مددکار افتخاری سازمان بهزیستی بوده و ما را در ارائه خدمات بهتر به معلولان و نیازمندان به مددکاری اجتماعی یاری می دهند.


هاشمی، با پیشنهاد این مطلب که خبرنگاران می توانند با راه اندازی بنیاد خیریه سازمان بهزیستی را در توسعه خدمات، مددکاری و رفاه اجتماعی یاری دهند، خاطر نشان کرد: ضرورت دارد که مشارکت اجتماعی افزایش یافته و تیزی قلم خبرنگاران و اصحاب قلم به نفع فقرا و معلولان نیز استفاده شود.


پایان پیام/

 

کد خبر 337674

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha