عمل به آموزه های دینی تضمینی برای تعالی افراد جامعه است

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل گفت: عمل به آموزه های دینی و اسلامی ضرورتی مهم و اساسی برای توسعه کشور و تعالی افراد جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل، صبح امروز( 21 بهمن) در همایش بزرگ «تبیین شخصیت متعالی حضرت معصومه (س)» در مجتمع فدک اردبیل، اظهار داشت: باید کاری کنیم که در زمره کسانی قرار بگیریم که در راه دین، شعارها و آرمان های انقلاب پایداری و استقامت داشته باشیم.


وی، با بیان اینکه اگر به دنیای پیرامون خود با نگرش و پالس منفی بنگریم به یقین کائنات آنرا تشدید کرده و به سوی خود ما می فرستد، افزود: سوء ظن، بدخواهی، بدبینی و بدگویی به عنوان پاتلس های منفی در جامعه اسلامی به شمار می رود و برما لازم است که از این عناوین دوری و اجتناب کنیم.


خدابخش، با بیان اینکه متوسط درآمد استان اردبیل نصف متوسط درآمد کشور است، ادامه داد: وجود 60 هزار بیکار که 3 هزار و 200 نفر ان مهندس کشاورزی می باشد، این نکته را می رساند که استان اردبیل از قافله پیشرفت و تعالی مطلوب خود فاصله بسیاری دارد.


استاندار اردبیل، مشکل اصلی استان را عدم برخودر و رفتار صحیح با سرمایه گذاران و بخش خصوصی بیان کرد و گفت: استان اردبیل 1 میلیون و 250 هزار نفر جمعیت دارد که برای اشتغال آنها و ریشه کنی بیکاری ضرورت دارد که از فعالان بخش خصوصی و سرمایه گذاران حمایت های مطلوبی صورت گیرد.


استان اردبیل استانی مهاجر فرست شده است


وی، هم افزایی و الفت بین دستگاه های اجرایی را اصلی مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: الفت قلبی و همکاری باید به مانند سال های انقلاب و دوران 8 سال دفاع مقدس در جامعه ساری و جاری باشد تا حماسه ها رقم زده شود.


این مقام مسئول، با اعلام اینکه هم اکنون استان اردبیل استانی مهاجر فرست شده است، تصریح کرد: لازم است که در نظام اداری ما روحیه خیرخواهی و ستار العیوب بودن حاکم شود تا به تبع آن سرمایه گذاری ها افزایش یافته و بتوانیم میران ایجاد اشتغال در جامعه را افزایش دهیم.


میزان طلاق و قصاوت قلبی در جامعه کاهش یابد


خدابخش، با یادآوری اینکه اگر آموزه های دین و اسلامی در جامعه تحقق یابد به یقین در ان جامعه شاهد حداقل بیکاری و معضلات اجتماعی خواهیم بود، اضافه کرد: میزان طلاق، خشونت و قصاوت قلبی در جامعه ما باید به میزان شدیدی کاهش یابد چراکه شهدا در اوج ایثار و خیرخواهی به جبهه ها رفته اند و ما باید این فرهنگ خیرخواهی را در جامعه گسترش دهیم.


استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه استان اردبیل باید قدم های توسعه را هر چه زودتر بردارد، خاطر نشان کرد: علی رغم جنگ ها و تحریم های بسیار، ایران اسلامی از مدار توسعه فاصله نگرفته بلکه جلوتر نیز می باشد و این برکات و دستاوردهایی است که انقلاب اسلامی برای ما به ارمغان آورده است.


پایان پیام/
 

کد خبر 342095

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha