90 آیه در قرآن کریم درباره سفارش به ادای فریضه نماز است

خبرگزاری شبستان: مبلغ اعزامی از مرکز تخصصی اقامه نماز قم اظهار داشت: 90 آیه و 98 واژه الصلاه در قرآن کریم درباره سفارش و تاکید به ادای فریضه نماز است.

حجت الاسلام علی آرزومندیان، مبلغ اعزامی از مرکز تخصصی اقامه نماز قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل با اشاره به این مطلب که 90 آیه، 98 واژه الصلاه و 900 بارهم واژگان مرتبط با نماز مانند عبادت و بندگی در قرآن کریم آمده است، اضافه کرد: در قرآن کریم 17 بار ادای فریضه واجب نماز سفارش شده است که 12 بار آن مربوط به نماز جماعت و 5 بار ان نیز به نماز فرادا است.


وی، با یادآوری این نکته که 52 باب فقهی با 59 هزار روایت در دین اسلام موثق و قابل اطمینان است که 19 هزار روایت آن در مورد ادای نماز می باشد، تصریح کرد: به خاطر این که اولین عمل مورد بازخواست از انسان نماز می باشد، ثلث روایات نیز به این فریضه تاکید دارند تا مبادا انسان از انجام این فریضه واجب الهی غافل بماند.


حجت الاسلام آرزومندیان، تاثیرگذاری نماز در شخصیت انسان و اینکه شخصیت انسان از دوران نطفگی شروع می شود را یادآور شد و عنوان کرد: علاوه بر این مهم پیامبر اکرم(ص) در حدیثی فرموده اند که" اگر زمانی اراده کردی و خواستی ازدواج کنی، دو رکعت نماز ادا کن تا خداوند دختری عفیف، پاکدامن و زیبا نصیب تو کند.


مبلغ اعزامی از مرکز تخصصی اقامه نماز قم، آخرین وصیت اولیا و انبیا را نماز توصیف کرد و بیان داشت: اولین درگیری در اسلام که بین ابوجهل و پیامبر(ص) است، به خاطر نماز بوده است و طبق روایات و تاریخ اسلام اولین خون نیز به خاطر ادا و احیای فریضه نماز بوده است که این عناوین اهمیت نماز در دین اسلام را تبیین و بازگو می کند.


وی، نماز را چراغ دل مومن، معیار بندگی، معیار معراج خداوندی و وسیله تکمیل بهترین شخصیت ها عنوان کرد و اظهار داشت: امید بخش ترین آیه های قرآن کریم مربوط به نماز است چراکه طبق آموزه های قرآن و دین مبین اسلام سئیات و گناهان بسیاری توسط فریضه نماز از بین رفته و زمینه تعالی انسان محیا می شود.


حجت الاسلام آرزومندیان، با اشاره به فرمایش حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه" دزد ترین دزدها و بدترین دزدها کسی است که از نماز خود بدزدد"، متذکر شد: عجله خواندن نماز، سر وقت نخواندن و موکول کردن به وقت دیگر، تلفظ اشتباه و غلط عبارات و واژه ها به خاطر زود تمام کردن و خلوص نیت نداشتن و حواس پرتی در ادای نماز، از جمله موارد دزدی نماز است.


مبلغ اعزامی از مرکز تخصصی اقامه نماز قم، در پایان سخنان خود با تاکید بر این مطلب که انسانی که نماز خود را با دزدی می خواند در دنیا و آخرت هم دچار ضرر و هم خسارت می شود، ابراز داشت: نماز برترین عبادات نزد پروردگار است و غفلت از یاد خداوند، موجب انحراف شخص در زندگی و تباهی دنیا و آخرت وی می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 343789

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha