کارگاه آموزشی یاوران نماز در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری شبستان: کارگاه آموزشی یاوران نماز ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور مبلغ اعزامی از قم در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، نادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، شب گذشته( 26 بهمن) در ابتدای این کارگاه آموزشی، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در اجرای برنامه ها و فعالیت ها، توجه ویژه ای برای ترویج فرهنگ نماز خوانی داشته باشند.


وی، با بیان اینکه 420کانون فرهنگی هنری مساجد در استان اردبیل فعالیت می کند، افزود: این کانون ها ظرفیت عظیمی برای ترویج فرهنگ نماز در استان دارند و از آنجایی که نماز به همه کردارهای فردی و اجتماعی جهت می‌دهد ضرورت دارد که توجه ویژه ای به این مقوله مهم انجام شود.


سقاء، با اعلام اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ما از مساجد بوده و مساجد خانه مقدس برای نماز است، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در حدیثی، به زیبایی خاصی جایگاه نماز را در بین امت تبیین کرده و فرموده است:" اول ما افترض الله علی امتی الصلوات الخمس"؛ اولین چیزی که خداوند بر امت من واجب کرده است، نمازهای پنج‌گانه است.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، با تاکید بر اینکه فریضه واجب نماز بهترین راه ارتباطی انسان با خداوند متعال و آفریننده خود است، ادامه داد: توجه ویژه به فرایض واجبی همچون نماز و امر به معروف و نهی از منکر باعث تعالی روح و شخصیت انسان در زندگی اجتماعی می شود.


این مقام مسئول، آرامش روحی و روانی ادای فریضه نماز را مهم ترین فلسفه این فریضه واجب الهی خواند و اضافه کرد: غفلت از نماز آثار و عواقب بسیار ناگواری را برای انسان در پی دارد که از جمله آنها می توان به وجود اضطراب در فرد، احساس نا امیدی، عدم ارامش روحی و روانی و فاصله گرفتن از مسیر بندگی خداوند اشاره کرد.


سقاء، با یادآوری این که نماز ستون و پایه اصلی دین است که حدود 90 ایه در قرآن کریم در مورد نماز می باشد، خاطر نشان کرد: طبق آموزه های قرآن و اسلام هیچ عملی اعم از خمس، زکات، حج و زیارت بدون نماز قابل قبول نبوده و نقش بسزایی در شخصیت دهی به فرد ایفا می کند.


گفتنی است؛ این کارگاه آموزشی به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل و ستاد اقامه نماز برگزار شد.


پایان پیام/

 

کد خبر 343650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha