کتابخانه های مساجد اردبیل تا پایان سال به 126 باب می رسد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، گفت: به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس کانون های مساجد کتابخانه های مساجد اردبیل تا پایان سال به 126 باب می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، نادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، صبح امروز (26 بهمن) در حاشیه مراسم تجهیز کتابخانه کانون ها، اظهار داشت: ساماندهی و تجهیز کتابخانه ها از موضوعات مهمی است که ما همیشه برای تکمیل آن پیگیر هستیم و تا سال جاری تعداد کتابخانه های به 126 باب خواهیم رساند.


وی، با بیان اینکه کتابخانه جدید التاسیس اکثرا در مساجد مناطق محروم، روستای و دور افتاده قرار دارند، افزود: تجهیز این کتابخانه های با مشارکت ستاد عالی کانون های مساجد کشور و حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به عمل آمده است.


سقاء، تصریح کرد: تعداد کتابخانه های فعال در استان از ابتدای سال جاری حدود 106 باب بوده که این تعداد در سال جاری به 126 کانون افزایش داشته است.


این مقام مسئول، با اشاره به اینکه در حوزه کتابخانه ها و توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در سال جاری اقدامات بسیاری را انجام داده ایم، تصریح کرد: اقدامات مهمی که در حوزه کتابخانه مساجد انجام داده ایم در سال جاری می توان به آموزش کتابداران، نصب نرم افزار مهر مسجد و توزیع کتب در حوزه های محتلف دینی، آموزشی و علمی اشاره کرد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، با یادآوری اینکه همزمان با 18 اسفند مجوز کتابخانه مساجد نیز به کتابخانه های ارائه خواهد شد، گفت: در این ایام تعداد 20 کتابخانه به قفسه، میز، صندلی، و کتب عمومی تجهیز خواهند شد.


سقاء، خاطر نشان کرد: در کنار تجهیز کتابخانه میزان کمیت و کیفیت کتابخانه های فعال و تاثیرات آن بر اعضای کانون ها نیز بررسی خواهد شد تا بتوانیم رویکرد و برنامه های مناسبی را در سال های آینده برای فعال کرد این کتابخانه ها باشد.


پایان پیام/
 

کد خبر 343404

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha