تاسیس 50 کانون فرهنگی هنری در مساجد مرکزی تا پایان سال

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از تاسیس 50 کانون فرهنگی هنری تا پایان سال خبر داد.

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: سهمیه استان مرکزی در بحث تاسیس کانون 50 باب بوده است که از این تعداد 22 کانون تاسیس شده و 28 کانون دیگر نیز تا پایان سال تاسیس می شود.


وی با بیان اینکه این تعداد کانون به مناسبت 18 اسفند سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در مساجد شهری و روستایی استان مرکزی تاسیس می شود، افزود:‌ در روز برگزاری مراسم گرامیداشت 18اسفند به طور نمادین مجوز دو کانون به مسئولان آن ها اعطا می شود.


حجت الاسلام ذوالفقاری اظهارکرد:‌ با توجه به تبیین سند فرهنگی روستایی در استانداری مرکزی و رویکرد ستاد به تاسیس کانون در روستاها و مناطق محروم امسال اکثر کانون ها در مساجد روستاهایی که قابلیت داشته باشند تاسیس می شود.


وی با اشاره به اینکه با تاسیس 50 کانون تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به 460 کانون افزایش می یابد، ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد، نقش بسزایی در استفاده بهینه ازظرفیت های مسجد دارند و می توان از کانون ها به عنوان اماکنی برای رشد فرهنگی جامعه نام برد.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در ادامه از برگزاری مراسم گرامیداشت 18اسفند با حضور حجت الاسلام سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، سردبیرخبرگزاری شبستان و مدیرکل روابط عمومی ستادعالی، استاندار مرکزی و برخی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان خبرداد.


پایان پیام/
 

کد خبر 348526

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha