بنای جدید امامزاده ابراهیم(ع) مشگین شهر افتتاح می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره اوقاف شهرستان مشکین شهر گفت: بنای جدید امامزاده ابراهیم(ع) روستای عور مشگین شهر با اعتبار بیش از 150 میلیون تومان در هفته وقف به بهره برداری می رسد.

حجت الاسلام سلمان صحت مند رئیس اداره اوقاف شهرستان مشگین شهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل اظهار داشت: این امامزاده با با مساحتی بالغ بر 220 متر مربع در هفته وقف با حضور مدیر کل اوقاف استان، امام جمعه مشکین شهر، فرماندار، سایر مسئولان و آحاد مردم افتتاح می شود.


وی با بیان اینکه مراحل ساخت و تکمیل بنای جدید امام زاده دو سال به طول انجامیده است، افزود: در ساخت و تکمیل این امامزاده اهالی خیر روستای عور و خیرین دیگر مساعدت ویژه ای به اوقاف مشگین شهر کردند که جا دارد از همه این عزیزان نهایت تشکر را به جا آورم.


حجت الاسلام صحت مند با اعلام اینکه نمایشگاه فرهنگی با عنوان "همه واقف باشیم" در کنار امام زاده سلیمان(ع) دایر خواهد بود، ادامه داد: امامزاده ها تنها مکانی برای عزاداری نیست بلکه ظرفیت های فراوانی دارد که از جمله آنها می توان به اجرای برنامه های فرهنگی مانند ازدواج جوانان در جوار امامزاده ها اشاره کرد.


رئیس اداره اوقاف شهرستان مشگین شهر با اشاره به دیگر برنامه های عمرانی در این شهرستان، تصریح کرد: گشایش و آزادسازی مسجد امام حسین(ع)، مسجد امام حسن(ع) و مراسم کلنگ زنی مسجد روستای ناصر آباد مشگین شهر نیز در این هفته انجام خواهد شد که امیدواریم با کمک های مسئولان و خیرین گرامی این پروژه ها در کمترین زمان ممکن به بهره بردای برسد.


رسانه‏ها نقش بسزایی در ترویج سنت حسنه وقف دارند


وی برنامه های دیگر هفته وقف را، سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه این هفته مشگین شهر اعلام کرد و گفت: نمایشگاهی از عملکرد اوقاف در حاشیه نماز جمعه برپا شده و مراسم تجلیل از خیرین بقعه ساز، هیئت امنای نمونه بقاع و کارکنان اوقاف نیز برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام صحت مند با تاکید بر این مطلب که رسانه‏ها نقش بسزایی در ترویج سنت حسنه وقف دارند، اضافه کرد: ضرورت دارد که از همه ظرفیت ها در بحث فرهنگ‏سازی برای ترویج وقف در جامعه، بهره ببریم چرا که نیاز جامعه امروزی است.


رئیس اداره اوقاف شهرستان مشگین شهر در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: سنت حسنه وقف دارای آثار و برکات فراوانی است که یکی از مهمترین آن، آثار اجتماعی است که تقویت حس نوع دوستی و نیاز جامعه را همراه دارد.


پایان پیام/
 

کد خبر 328892

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha