دوری از بدعت و خرافه ها موثرین راه ترویج فرهنگ ائمه اطهار (ع)است

خبرگزاری شبستان: رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: دوری از بدعت و خرافه ها و جلوگیری از سطحی نگری موثرین راه ترویج فرهنگ ائمه اطهار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، ساسان ناطق، رئیس حوزه هنری استان اردبیل، ظهر امروز( 7 دی) در آیین رونمایی از کتاب های عاشورایی تولیدی حوزه هنری استان اردبیل، اظهار داشت: شاعر موفق باید از سطحی نگری و دامن زدن به خرافه در ترویج فرهنگ عاشورا پرهیز کند.


وی با بیان اینکه شاعر باید انتظار و عادتی در مخاطب برای دریافت مطلب تازه و اندیشیدن در باره آن ایجاد کند، افزود: شعر و هنر موثرترین اهرم و ابزار برای ماندگاری حماسه عاشورا و به تصویر کشیدن و در راستای آن تاثیرگذاری بر مخاطب محسوب می شود.


ناطق با اشاره به اینکه شاعر موفق توان جهت دهی به افکار مخاطب خود را دارد، بیان داشت: بهای نگهداری گوهر طلایی ارادت به ساحت مقدس امام حسین (ع) جز با زانوی ادب زدن در پیشگاه فرزندان گرامی حضرت رسول (ص) امکان پذیر نیست و چه بسا وظیفه هنرمندان بیان این ارادت به زبان هنر است و نباید در آن غفلتی انجام دهند.


رئیس حوزه هنری استان اردبیل، آثار هنرمندان را دارایی های فرهنگی و معنوی جامعه اسلامی توصیف کرد و گفت: یک اثر هنری می تواند تاثیرات مستقیم و مثبتی بر روند اقتصادی جامعه داشته باشد و در این بین وظیفه هنرمندان است که در تولید آثار فاخر نهایت تلاش خود را کرده و بر مخاطبان تاثیر شگرف بگذارند.


وی با اعلام اینکه هنرمندان باید ارز ها و اعتقادات اسلامی را در جامعه بیش از پیش ترویج دهند، عنوان کرد: نقش هنرمندان در ترویج فرهنگ عاشورایی و همچنین از بین بردن شبهات مربوط به این موضوع بسیار حائز اهمیت است و ذکر این نکته لازم است که امام حسین (ع) بهترین تابلوی هنری دنیا را در روز عاشورا ثبت کرده است.


کتاب "روزی به طول تاریخ" مجموعه کامل وقایع عاشورا است


در ادامه این مراسم شهریار نعمتی استاد دانشگاه و کارگاه شعر آیینی حوزه هنری استان اردبیل با انتقاد از بی توجهی برخی از مسئولان نسبت به فعالیت های فرهنگی، ادامه داد: کتاب "روزی به طول تاریخ" نخستین مجموعه کامل وقایع عاشورا است و بهتر است در ویرایش مجموعه هایی با این اعتبار دقت بیشتری صورت گیرد.


نعمتی در پایان سخنان خود ضرورت دقت و حوصله در تدوین و ویرایش کتب آیینی و عاشورایی را یادآور شد و بیان داشت: : طی سال های گذشته حوزه هنری استان اردبیل با کمبودها های مالی بسیاری مواجه بوده است و با جرات می توان گفت که بسیاری از کتاب های رونمایی شده در حوزه فرهنگ عاشورا به همت این مرکز صورت پذیرفته است.


گفتنی است؛ در پایان این مراسم از کتاب های "روزی به طول تاریخ" نوشته جمشید اسماعیل خانی و "اسفار آفتاب" مجموعه اشعار سروده کاظم نظری بقا از تولیدات حوزه هنری استان اردبیل رونمایی شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 327483

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha