وقف از ارزشمندترین تدبیرهای فرهنگی دین مبین اسلام است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، هفته وقف را بهترین فرصت برای تبلیغ این فریضه الهی عنوان کرد و افزود: وقف از ارزشمندترین تدبیرهای فرهنگی دین مبین اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام سیدعلی فتح میرمحمدی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد، ظهر امروز(7دی) در همایش استانی وقف و رسانه که در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد استان برگزار شد، اظهار داشت :دین متعالی اسلام با تنظیم قانون وقف یک پشتوانه جدی و محکم اقتصادی برای فعالیت ها و کاره های اسلامی و مذهبی فراهم کرده است.


حجت الاسلام میرمحمدی با اشاره به این که وقف تنها وقف املاک، مسجد و حسینیه نیست و می تواند گاهی وقف خدمت و علم و سایر خدمات معنوی نیز باشد، گفت: وقف یک تدبیر حکیمانه قرآن کریم و اهل بیت (ع) است مبنی بر این که متدینان و مسلمانان در سرنوشت جامعه خود سهیم باشند.

وی افزود: وقف باعث می شود مردم، نیازمندان جامعه را برادران و خواهران خود بدانند و از آنان با موقوفات حمایت کنند.
 

این مسئول فرهنگی و اجتماعی به نقش والای وقف در تعظیم شعائر اسلامی اشاره کرد و گفت: از گذشته های بسیار دور مردم برای حفظ، تلاوت و حتی چاپ قرآن امکانات مالی و معنوی را وقف می کردند تا قرآن در جامعه زنده و قوی و با نشاط باشد و شعائر اسلامی گسترش یابد.


حجت الاسلام میرمحمدی عنوان کرد: وقف در طول تاریخ بشر وجود داشته است و اسلام آن را در مسیر درست هدایت و تعیین کرده است که اگر سنت وقف به درستی مورد تبلیغ و تشویق قرار گیرد، در جامعه اسلامی از استقبال خوب و بهتری برخوردار می شود.


وی بیان داشت: وقف آثار ارزشمندی در بردارد از جمله ثمرات دنیوی و اخروی که نصیب واقف خواهد شد و خداوند در قرآن فرموده کسانی که ذره ای کار خیر انجام دهند در کارنامه اعمال آنان ثبت خواهد شد و پاداش آنان نزد خداوند سبحان محفوظ است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد نیز در این همایش ضمن تسلیت دهه آخر صفر، اظهار داشت: خداوند متعال با انتخاب امامان معصوم(ع) بزرگ ترین لطف را در حق بندگانش انجام داد؛ چرا که این بزرگواران راه را از بیراهه به مردم نشان دادند.

 

حجت الاسلام سیدعلی صالح موسوی اعظم با اشاره به آثار وقف در جامعه، آن را سر منشا بسیاری از برکات برشمرد و خاطرنشان کرد: موقوفاف از آغاز تاکنون توانسته در کمک به تبیین معارف اسلامی و معارف اهل بیت و گسترش آن در جامعه تاثیرات فراوانی داشته باشد.

 


وی گفت: ترویج فرهنگ وقف در جامعه نباید محدود به هفته وقف باشد و هر زمان که این توصیه اسلامی تبیین شود از حسنات محسوب می شود.

 

این مسئول، اطلاع ‏رسانی و ترویج فرهنگ وقف را نیز مهم دانست و گفت: افرادی که تمکن مالی دارند می ‏توانند بخشی از سرمایه‏ خود را برای خدمات عمومی جامعه وقف کنند.

 

حجت الاسلام موسوی اعظم با اشاره به این که رسانه ها نقش به سزایی در ترویج سنت حسنه وقف دارند، افزود: خبرنگاران، اهالی رسانه ها و صاحبان قلم در ترویج سنت حسنه وقف و آگاه سازی جامعه ظرفیت و توانایی بالقوه ای دارند.

 

وی از اهالی هنر و اصحاب رسانه خواست تا با استفاده از ابزارهای مختلف فرهنگی و هنری به تبیین موضوع وقف بپردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به این که خبرنگاران و رسانه ها چشم بینای جامعه و رابطان مسئولان و مردم به شمار می روند، ابراز داشت: امیدواریم همکاری ها و تعامل سازنده رسانه ها در موضوع وقف همواره ادامه داشته باشد.

موسوی اعظم گفت: شایسته است روحانیون و ائمه جماعات احکام وقف را برای مردم بیان کنند.


گفتنی است در این همایش از 5 خبرنگار برگزیده هفته وقف با حضور مسئولان استانی تجلیل و وب سایت حرم بی بی حکیمه(س) به صورت رسمی رونمایی شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 327388

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha