رسانه های برتر حوزه وقف در استان زنجان تجلیل می شوند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برگزاری همایش رسانه و وقف در استان زنجان خبر داد و گفت: از رسانه های برتر در این حوزه تجلیل می شود.

حجت الاسلام علی باقری در گفتگو با خبرنگار شبستان در زنجان اظهار داشت: رسانه ها نقش موثری در احیا و توسعه فرهنگ وقف در جامعه دارند و برهمین اساس نیز همایش وقف و رسانه فردا(8 دی) در استان زنجان برگزار می شود.


وی از تجلیل تعدادی از رسانه های برتر و فعال در این حوزه خبر داد و یادآور شد: بسیاری از مشکلات جامعه با موقوفات حل و فصل شده است.


به گفته این مقام مسئول دین اسلام توصیه های فراوانی در خصوص وقف کرده است و ترویج فرهنگ وقف واطلاع رسانی در این زمینه ضروری است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به بررسی و شناخت برخی تنگنا‌ها در این زمینه گفت: همگان باید در جامعه در راستای فرهنگ ترویج وقف تبلیغ کنند.


حجت الاسلام باقری در ادامه با بیان اینکه حوزه فعالیت اداره کل اوقاف و امورخیریه حفظ نگهداری و احیاء و افزایش موقوفات است، تصریح کرد: در سالهای اخیر شاهد اقدامات بی‌نظیر در این زمینه بودیم.

 

وی با بیان اینکه واقفین باید درصدد توسعه و ترویج فرهنگ وقف باشند، افزود: در سال‌های اخیر در تکمیل امامزادگان اقدامات مناسب انجام گرفته است.

 

این مقام مسئول در استان زنجان باز خوانی و بازنویسی وقفنامه‌های قدیمی برای بهره برداری را در این زمینه مهم ارزیابی کرد و گفت: اخیرا شاهد بازخوانی و بازنویسی وقفنامه‌های قدیمی به صورت قانونی با بهره برداری‌های مطلوب بودیم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 327139

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha