اجرای برنامه های قرآنی از مهم‌ ترین اولویت های اوقاف استان زنجان است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تاکید براینکه اجرای برنامه های قرآنی از مهم‌ ترین اولویت های اوقاف استان زنجان است، گفت: همه این برنامه ها در جوار بقاع متبرکه استان اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام علی باقری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری برنامه‌های قرآنی در بقاع متبرکه حضور بیش از پیش جوانان در این فضاهاست.

 

وی با اشاره به اینکه تربیت حافظان قرآنی در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ صورت می ‌گیرد، اضافه کرد: بر همین اساس اداره کل اوقاف استان زنجان نیز متعهد شده است، 10 هزار حافظ را در سه سال تربیت کند.
 

این مقام مسئول با بیان اینکه بر همین اساس سالانه 3 هزار و 400 حافظ در استان زنجان تربیت می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته اداره کل اوقاف استان به بیش از تعهدات تعیین شده عمل کرد و قریب به 4 هزار حافظ در استان تربیت شد.
 

وی تصریح کرد: با برنامه ‌ریزی‌های صورت گرفته امسال باید 3 هزار و 794 نفر در طرح حفظ قرآن کریم شرکت کنند.
 

حجت الاسلام باقری در ادامه با بیان اینکه حفظ قرآن کریم در بخش‌های مختلف انجام می‌شود، اضافه کرد: حفظ یک جزء، حفظ دو جزء و حفظ موضوعی از جمله بخش‌های حفظ قرآن است.
 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان وی با اشاره به اینکه شخصی که یک جزء از قرآن را حفظ کرده باشد، نیز از حافظان محسوب می‌شود، افزود: اداره کل اوقاف در تلاش است با برگزاری جلسات مستمر در این زمینه تعداد جزءهای حفظ شده توسط حفاظ را افزایش دهد.
 

حجت‌الاسلام علی باقری در ادامه به اهمیت ترویج فرهنگ وقف در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: ابعاد مختلف وقف برای توجه به نیاز‏های جامعه باید مورد توجه باشد.
 

وی نیاز‏های اقتصادی جامعه را غیر قابل کتمان عنوان کرد و یادآور شد: توجه به ابعاد اقتصادی وقف برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی جامعه باید مورد توجه باشد.
 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان وقف را دارای جایگاه ویژه در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: رویکرد جدید وقف ترویج و گسترش وقف جدید است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 289834

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha