20بانوی واقف در مازندران تجلیل شدند

خبرگزاری شبستان: 20بانو واقف مازندرانی در همایش تجلیل از بانوان واقف در استانداری مازندران با اهداء لوح سپاس مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، علی شادمان، مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران در همایش تجلیل از بانوان واقف اظهار داشت: اگر بتوانیم وقف را در جامعه نهادینه کنیم می‌توانیم بسیاری از زیر ساخت‌های فرهنگی را آماده کنیم.


وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ وقف باید تلاش کنند، گفت: فرهنگ وقف باید در سطح جامعه نهادینه شود.


شادمان با اشاره به منزلت و جایگاه زن ایرانی در سطوح مختلف جامعه، گفت: تمام امور زیربنایی جامعه با تلاش بانوان محقق شده و شاید در کمتر جامعه‌ای این موضوع اتفاق بیافتد.


وی افزود: اگر بتوانیم وقف را در جامعه نهادینه کنیم می‌توانیم بسیاری از زیر ساخت‌های فرهنگی را آماده کنیم.


شادمان به نقش اثرگذار بانوان در جامعه اشاره کرد و گفت: بانوان می‌توانند زمینه ورود همسران خویش به امور وقفی را فراهم کنند.


مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اینکه، باید ارتباط تنگاتنگی بین افراد جامعه و وقف وجود داشته باشد، افزود: نقش بانوان در این راستا، تاثیرگذار و بی بدیل است.


حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران نیز در این همایش اظهار داشت: همه اقشار جامعه باید در کار خیر حضور فعال و موثر داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه همه ما مدیون وقف هستیم، خاطر نشان کرد: وقف منشور چند وجهی است که باید به آن پرداخته شود و در دولت تدبیر و امید شاهد مصادیقی در امور وقف هستیم.

 

حجت‌الاسلام علیزاده تعداد بانوان واقف کشور را بیش از یک‌هزار و 950 نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون 30 بانوی واقف در مازندران شناسایی شدند.

 

وی با اعلام اینکه جایگاه وقف هنوز به طور مناسب در جامعه مشخص نیست، خاطر نشان شد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا ارتباط مناسبی بین ما و وقف به وجود بیایید.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، تصریح کرد: زنان از دو منظر فردی و تشویق و ترغیب فرزندان می توانند به مسئله وقف بپردازند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه، اولین زن واقف در تاریخ حضرت خدیجه(س) بود، عنوان کرد: حضرت خدیجه(س) در گسترش وقف خدمات بسیاری کرده که همه ما باید با تاسی از این بانوی گرامی به فرهنگ وقف بیش از گذشته توجه کنیم.

 

مریم جمشیدی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در خاتمه همایش بانوان واقف، وقف را از بارزترین مظهر تزکیه روح و جسم اعلام کرد و گفت: وقف از مظاهر عدم دلبستگی به دنیا است.

 

وی با اشاره به اینکه دنیا با تمام عوام فریبی خود انسان ها را در بحبوحه لذات قرار می دهد، افزود: گذشتن از مال بزرگ ترین اعمال نیک محسوب می شود.

 

جمشیدی با بیان این که خیرات باقی‌الصالحات است و از بارزترین مظاهر عدم وابستگی به دنیا است، اذعان داشت: تمایل به انجام کار خیر ریشه در آداب و تربیت دینی دارد.

 

به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، وی به حضور زنان در تمامی صحنه های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: زنان همواره در امور خیر پیشگام هستند و نام نیک از خود برجای می گذارند.

 

گفتنی است، در همایش تجلیل از بانوان واقف در استانداری مازندران از 20 نفر از بانوان واقف این استان با اهداء لوح سپاس تجلیل بعمل آمد.


پایان پیام/

کد خبر 327185

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha