وقف حماسه اقتصادی را محقق می کند

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز موقوفات متکی به افراد خیر جامعه است و می تواند حلقه محکمی در تحقق حماسه اقتصادی به شمار آید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، داوود محمدی پیش از ظهر امروز (5 دی) در نخستین همایش استانی وقف و رسانه که در سالن سینما بهمن قزوین برگزار شد، بیان کرد: در دین اسلام و در روش و سنت پیامبر گرامی اسلام نسبت به وقف به عنوان یک حرکت پسندیده، اقدام نیکوکارانه و باقیات و صالحات تأکید شده است.
 

وی ادامه داد: از منظر اقتصادی نیز اگر بخواهیم به موضوع وقف بپردازیم، آنچه باعث تحقق حماسه اقتصادی می شود، وقف است زیرا وقف متکی به دولت نیست، متکی به مردم است و امروز کسانی که تاریخ را تفسیر می کنند از اقدامات ننگین رضاخان بعد از کشف حجاب دولتی کردن موقوفات را ذکر می کنند.
 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حالی که امروز موقوفات متکی به افراد خیر جامعه است، می تواند حلقه محکمی در تحقق حماسه اقتصادی به شمار آید و در این بین نقش مردم، نیکوکاران و افراد خیر نقشی بی نظیر است و از نظر اجتماعی نیز از تجلی گاه های مشارکت مردمی و عمومی است که منجر به عدالت اجتماعی می شود.
 

وی عنوان کرد: عموم نیات واقفان در راستای محرومیت زدایی و تقویت مبانی دینی و ارزشی است و همسو با رفع آسیب اقشار آسیب پذیر و محروم است و آنچه مدنظر ماست فرهنگسازی در این حوزه است.
 

محمدی تصریح کرد: باید فرهنگ وقف را در جامعه اشاعه دهیم و در این حوزه نقش رسانه ها بسیار مهم و بی نظیر است، ادارات کل اوقاف در سراسر کشور باید به این نکته توجه کنند و برگزاری اینگونه نشست ها نیز نشان دهنده توجه به فرهنگسازی در این حوزه است.
 

وی اعلام کرد: داشتن گروه های مشاوره از اصحاب رسانه می تواند در توسعه این فرهنگ موثر باشد و امروز نقش بی بدیلی که رسانه ها اعم از مکتوب و مجازی ایفا می کنند، انکارناپذیر است به خصوص اگر این کار با زبان هنر آمیخته شود.
 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مسائل مربوط به وقف با زبان هنر توسط اصحاب قلم متجلی شود موثر واقع خواهد شد چراکه فقط انعکاس خبر کارآمدی لازم را ندارد و باید با استفاده از هنر ایجاد رغبت و انگیزه کرد.
 

وی خاطر نشان کرد: ادارات کل اوقاف باید محیط رسانه را شناخته و توجه داشته باشند که در رسانه ها عقاید مختلف وجود دارد و در این راستا قدم بردارند که بهره وری از موقوفات ارتقا یابد
 

گفتنی است در پایان این همایش با اهدای لوح و تندیس از خبرگزاری ها، رسانه های محلی و سراسری استان قزوین تقدیر شد.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 326986

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha