خاتمی دیگر نمی‌تواند به شرایط قبل از فتنه 88 برگردد

خاتمی باید بفهمد که دیگر نمی‌تواند به شرایط قبل از فتنه 88 برگردد؛ آرایش‌های سیاسی بعد از فتنه 88 نیز به قبل از آن برنمی‌گردد و باید اتفاقی در عرصه سیاسی به وجود آید.

به گزارش شبستان، پرویز سروری در نشست هفتگی انصار حزب الله که عصر روز یکشنبه در محل این تشکل برگزار شد، با بیان اینکه هر انقلابی در ذات خود ریزش‌ها و رویش‌هایی دارد، گفت: هیچ انقلابی در دنیا فاقد ریزش‌ها یا رویش‌ها نیست، و هر انقلابی یک رویش بیرونی و یک ریزش درونی دارد و مهم این است که آیا انقلاب می‌تواند تناسبی بین ریزش‌ها و رویش‌ها برقرار کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ریزش‌‌ها و رویش‌های داخلی اظهار داشت: از ابتدای انقلاب ریزش‌ها و رویش‌های متعددی داشتیم، عناصری نظیر بنی‌صدر، نهضت آزادی، جبهه ملی، منافقین و فتنه اخیر از جمله آنها هستند؛ در فتنه 88 اتفاقی متفاوت از قبل، افتاد و در آن یک جریان اجتماعی به نام اصلاح‌طلبی از داخل نظام حذف شد و کسانی به مرز سقوط و ریزش رسیدند که خود را مدعی به انقلاب، امام و استکبارستیزی می‌دانستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: عناصر فتنه 88، تمام قد در آغوش استکبار قرار گرفتند و نتانیاهو و اوباما در حمایت از آنها به طور علنی موضع‌گیری ‌کرد و آن‌ها با طرح شعارهایی نظیر«نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» شعارهای انقلاب را رسما زیر سوال بردند.

وی با بیان اینکه امروز نسبت افراد به مواضع آن‌ها نسبت به فتنه برمی‌گردد، گفت: خاتمی باید بفهمد که دیگر نمی‌تواند به قبل از فتنه 88 برگردد؛ آرایش‌های سیاسی بعد از فتنه 88 نیز به قبل از آن برنمی‌گردد و باید اتفاقی در عرصه سیاسی به وجود آید.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه برای کسی فرش قرمز پهن نمی‌کنیم، تصریح کرد: طبیعی است که آغوش نظام به روی همه باز است، امام(ره) نیز به بنی‌صدر فرمودند که برگرد و بنویس که در امانی، اکنون نیز رهبری به دنبال جذب حداکثری هستند، اما جذب حداکثری بابد بر اساس دفع حداقلی باشد.

وی ادامه داد: امروز آرایش‌ها تغییر کرده و جریانات مقابل فتنه و جریانات حامی فتنه دو جریان هستند، ریزش‌ها و رویش‌ها باید با این موضوع بیان شوند و کسانی که ریزش کرده و همچنان بر طبل براندازی می‌نوازند در یک جریان‌ هستند و کسانی که در مسیر مقابله با فتنه حرکت می‌کنند در جبهه نیروهای انقلاب قرار دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به شرایط آینده سیاسی کشور گفت: جریان فتنه در آینده شاخص خواهد بود و کسانی که در این دوران اصحاب سکوت و ترغیب بودند یا باید سکوت را کنار گذارند و یا اینکه در دامن فتنه قرار گرفته و فتنه‌ها را مدیریت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه دو جریان، فتنه آینده را شکل خواهند داد گفت: این دو جریان از یک طرف کسانی هستند که سکوت کرده و مهر تائید به فتنه زدند و گروه دوم نیز جریانی است از درون اصولگرایی که با نام اصولگرایی، حرف دشمن را را مطرح می‌کند و این جریان‌ها روزی علیه انقلاب صف‌آرایی خواهند کرد.

نماینده مردم تهران، درباره شرایط بازگشت اصلاح طلبان به عرصه سیاسی کشور نیز اظهارداشت: کسانی که تا مرز فروپاشی نظام رفته‌اند نمی‌توانند در راس مسئولیت‌ها قرار گیرند.
وی درباره ریاست مجلس خبرگان رهبری نیز تصریح کرد: آیت الله مهدوی کنی و آیت الله علم الهدی برای شرکت در انتخابات ریاست این مجلس، اعلام آمادگی‌کرده‌اند که قرار است در اواسط اسفند امسال برگزار شود.
پایان پیام/
 

کد خبر 16426

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha