توزیع بیش از 9 هزار سبد کالا در منطقه زلزله زده ورزقان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از توزیع بیش از 9 هزار سبد کالا دربین خانواده های منطقه زلزله زده ورزقان آذربایجان شرقی خبر داد.

مرتضی سلیمی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی، در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک، با اعلام این خبر گفت: تا کنون 9 هزار و 800 سبد غذایی 10 روزه بین خانوارهای زلزله زده ورزقان توزیع شده است.

 

وی ادامه داد: توزیع جیره های غذایی یک ماهه نیز در این شهرستان آغاز شده و تا دوم شهریور ماه این جیره ها بین خانوارها توزیع می شود.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با بیان اینکه 130 چادر خیمه نماز در بین زلزله زدگان ورزقان توزیع شد، افزود: بالغ بر 12 هزار چادر اسکان نیز بین مناطق زلزله زده توزیع شده و عملیات اسکان اولیه در حال اتمام است.

 

سلیمی از خدمت رسانی این جمعیت به یکصد و 53 روستای آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: 53 روستای شهرستان ورزقان بین 80 تا 100 درصد تخریب شده اند که با تخریب این روستاها هشت هزار و 161 خانوار زیر پوشش خدمات جمعیت هلال احمر قرار گرفته اند.


وی اظهار کرد: یکهزار و 164 نفر با کمک امدادگران در طول پنج روز استقرار اکیپ جمعیت هلال احمر استان در ورزقان کمک رسانی شده است.


سلیمی با بیان اینکه یکصد و 20 مصدوم این حادثه توسط امدادگران به مراکز درمانی انتقال و یا توسط اکیپ ها درمان شده اند، اضافه کرد: یکصد و 12 نفر در قالب اکیپ های امداد، نجات، بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر استان مرکزی به همراه 10 دستگاه وانت و 6 دستگاه آمبولانس به شهر ورزقان اعزام شده اند.

 

پایان پیام/

کد خبر 164527

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha