ثبت‌نام بیش از 4 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم کردستان

معاون امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به استقبال گسترده از طرح ملی تربیت حافظان قرآن، گفت: بیش از چهار هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم کردستان ثبت‌نام کردند.

حجت الاسلام محمود یوسفی، معاون امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با بیان مطلب فوق به خبرنگار شبستان گفت: با تبلیغات و فضاسازی‌های صورت گرفته تا کنون نزدیک به چهار هزار 45 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در این استان شرکت کرده‌اند.
 

 وی افزود: ثبت‌نام متقاضیان شرکت‌کننده در این طرح به صورت لحظه‌ای از طریق سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه امکانپذیر بوده است.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به آماده سازی نزدیک به 100 مسجد و 8 بقعه برای اجرای این طرح، تصریح کرد: بنابر پیش بینی‌های ابتدایی به نظر می‌رسد گروه سنی زیر 12 سال بیشترین استقبال را از این طرح داشته باشند، اما آمار‌ها خلاف آن را ثابت کرد.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: البته تعدد طرح‌هایی که توسط نهاد‌ها و مجموعه‌های مختلف برای تربیت حفاظ از این گروه سنی وجود دارد در بروز چنین شرایطی تاثیر قطعی داشته است.


یوسفی با بیان اینکه اغلب شهرستان‌ها سهمیه اعلام شده در اجرای این طرح را تکمیل کرده‌اند، افزود: تقریبا در اکثر شهرستان‌ها نزدیک به 80 درصد از سهیمه‌ها تکمیل شده است.

 

معاون امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: حتی در شهرستان‌هایی همچون سنندج و سقز ظرفیت بیش از صددرصد تکمیل شده و بالغ بر آن از متقاضیان ثبت‌نام می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: دفترچه‌هایی برای ارزیابی روند برگزاری در سطح استان پیش بینی شده است، همچنین خود اداره کل نیز به صورت متمرکز این ارزیابی‌ها را در دستور کار دارد.


پایان پیام/

 

کد خبر 165711

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha