بهرمندی بیش از  یکصد هزار  نفر از خدمات کمیته امداد استان مرکزی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی از بهرمندی بیش از یکصد هزار نفر از خدمات این نهاد انقلابی خبر داد.

محسن ولیئی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک، با بیان این مطلب، گفت: در حال حاضر در سطح استان مرکزی یکصد و 50 هزار نفر از خدمات این نهاد انقلابی بهره مند می شوند.


وی با بیان اینکه 70 هزار نفر از این افراد به صورت مستمر و 80 هزار نفر مابقی به صورت تک خدمتی و چند خدمتی از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان استفاده می کنند، ادامه داد: کمییته امداد امام خمینی(ره) یکصد و 13خدمت به خانواده بزرگ امداد ارایه می کند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به نحوه تشکیل این نهاد به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران افزود: این نهاد در ابتدا با رویکرد کمک مستمری و معیشت خانواده ها تشکیل شد و با گذشت زمان رویکردهای فرهنگی، بهداشت، درمان و مسکن را در پیش گرفت.

 

ولیئی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره)در دهه چهارم خدمت رسانی خود به سوی رویکرد توانمند سازی مددجویان گام برداشته است، اظهار کرد: بر اساس قانون پنجم توسعه کشور باید هر ساله 10 درصد خانوارها از طریق توانمند سازی از چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) خارج شوند.

 

وی هدف از توانمندسازی خانواده ها را ایجاد ثبات و خود اتکایی خانواده های تحت پوشش و کاهش چسبندگی ایشان به امداد عنوان کرد و افزود: این توانمند سازی در ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی انجام می شود.


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی خاطرنشان کرد: 80 درصد اعتبارات این نهاد از طریق منابع دولتی تامین می شود، که امسال نیز مبلغ سه هزار میلیارد تومان از بودجه دولت به این نهاد اختصاص یافته است.


ولیئی 20 درصد از اعتبارات امداد را از محل اعتبارات استانی، کمک های مقام معظم رهبری و مجتمع های اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) دانست و تصریح کرد: مشارکت های مردمی و خیرات، طرح اکرام ایتام و زکات از جمله منابع استانی تامین اعتبارات این نهاد است.

 

پایان پیام/ 

کد خبر 166150

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha