دستان پر مهر خیرین حامی نیازمندان و ایتام

خبرگزاری شبستان: دستان پر مهر خیرین و نیکوکاران حامی نیازمندان و ایتام در طرح های مختلف کمیته امداد امام خمینی(ره) در ماه رحمت و برکت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، خیرین ونیکوکاران همواره حامی نیازمندان و ایتام هستند و این دستگیری از نیازمندان راهی برای رفع نیازهای اولیه این عزیزان و تحتی توانمند سازی آن ها می شود.


حمایت مالی و معنوی از نیازمندان ضروری است چرا که چشمانی معصوم کودکان نیازمند منتظر دستان پرمهر خیرانی است که دست این عزیزان را گرفته و به مهر میفشارند و بخش از آلام آنها را تسکین می دهند.


ماه رمضان بهار رحمت و برکت است که در این ماه پر خیر و برکت شاهد حضور گسترده خیرین و نیکوکاران در طرح های خیرخوهانه کمیته امداد هستیم.


مسلمان و شیعیان با الگو گیری از ائمه معصومین ودر راس آنها حضرت علی(ع) اقدام به دستگیری از نیازمندان و ایتام کرده و برپایی سفره های اطعام برای این عزیزان


حمایت از نیازمندان در بخش های مختلف به ویژه کودکان ایتام و خانواده ها همواره در اولویت های اقشار مختلف جامعه اسلامی بوده و حامیان و خیران با دستگیری از آنان گام های موثری در این مسیر برداشتند.


خدمت به نیازمند در اسلام و بین مسلمان ازجایگاه ویژه ای برخورداراست، به گونه ای که در هر زمانی نیازمندان از توجه و مساعدت های خیران بهرمند شده ونیازهای آنان از نظر مالی و معنوی رفع می شود.
 

کمک به محرومین و نیازمندان ضروری است

فاطمه رحمتی، یک بانوی اراکی در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک کمک به نیازمندان و محرومین را ضروری دانست و ادامه داد: در جامعه شاهد وجود کودکان و افراد بی سرپرست هستیم که به دلیل نبود پدر، مادر، سرپرست خانوار مشکلات فراوانی دارند و باید از این عزیزان حمایت شود.


وی وجود افراد بیمار خاص و صعب العلاج در بین افراد خانواده و داشتن مخارج بالا را از دیگر مشکلات محرومین و نیازمندان دانست و گفت: دستگیری از این عزیزان راهی برای درمان پدر، مادر یا فرزند بیمارشان و کمک هزینه ای برای مخارج زندگیشان است چرا که این عزیزان همواره با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند.


این بانوی اراکی ادامه داد: تکریم نیازمندان به ویژه یتیمان از کارهای پسندیده است که در دین مبین اسلام به آن تاکید فروان شده است.


نبود پدر مشکل بسیاری از خانواده های نیازمند
احمد رفیعی، یکی دیگر از شهروندان اراکی با اشاره به اینکه پدر ستون و پایه اصلی خانواده و نان آور است، گفت: نیازمندان و محرومین مشکلات فراوانی را در پیش روی خود دارند و این مشکل با نبود پدر در خانواده بسیار می شود.


وی ادامه داد: حضور خیرین و نیکوکاران و حامیان در طرح های کمیته امداد می تواند کمک شایانی به این عزیران کند و مرحمی بر دل پر درد این عزیزان باشد.


این شهروند اراکی بیان کرد: ما در جامعه اسلامی زندگی می کنیم و باید با پیروی از امامان و بزرگان دین به حمایت و دستگیری از نیازمندان و محرومین بپردازیم.

 

919 حامی حمایت از 5 هزار و 816 خانوار طرح محسنین را به عهده دارند

مجید مشهدی، معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امدادامام خمینی (ره) استان مرکزی با اشاره به اینکه طرح محسنین از سال 1385 با استقبال مردم خیر و نیک اندیش آغاز و با همراهی و همگامی بی دریغ آنان تداوم یافته است، گفت: طرح محسنین مرتبط با خانواده های نیازمندی است که در همه ابعاد زندگی دچار مشکلات عدیده ای هستند.


وی رویکرد اصلی این طرح را توجه به حفظ شان و بنیان خانواده با گشودن چتر حمایتی و انفاق مدارانه در جامعه دانست و بیان کرد: خیرین و نیکوکاران و مردم عزیز باید در اجرای این طرح یار و مددکار این نهاد باشند.


معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امدادامام خمینی (ره) استان مرکزی اضافه کرد: طرح محسنین در راستای رسیدگی به امور نیازمندان جامعه با ویژگی های اجتماعی و اقتصادی خاص، مانند سالمندان، کودکان، بیماران، از کار افتادگان، زنان سرپرست خانواده و در واقع خانواده های نیازمند است.


مشهدی بیان کرد: افرادی که حمایت از ایتام و نیازمندان را قبول کرده اند باید ماهانه حداقل 200 هزار ریال برای کمک به افراد تحت حمایت پرداخت کرده و با شناسایی نیازهای کلی خانواده در ایام ویژه سال در حد توان کمیته امداد را یاری می کنند.


مشهدی با بیان اینکه خدماتی چون پوشاک، ارزاق، درمان، مسکن، اشتغال، جهیزیه، فرهنگی، آموزشی تحصیلی، اوقات فراغت توسط حامیان در طرح محسنین به نیازمندان ارائه می شود، ادامه داد: این کمک ها گره گشای بسیاری از مشکلات آنها است.


کمک یک میلیاردی حامیان طرح محسنین به نیازمندان

معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امدادامام خمینی (ره) استان مرکزی در ادامه به کمک 1 میلیارد و421 میلیون ریالی حامیان طرح محسنین به خانواده های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد در سه ماهه اول امسال اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 919 حامی بومی و غیربومی در قالب طرح محسنین با این نهاد همکاری دارند.

 

مشهدی با بیان اینکه این حامیان سرپرستی یک یا چند خانواده نیازمند را عهده دار هستند و ماهانه کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به خانواده های مستحق اهدا می کنند، ادامه داد: تعداد خانوار مشمول این طرح در سال جاری 5 هزار و 816 خانوار است، که از این سهمیه، اکنون 1 هزار و 193 خانوار و 2 هزار و 779 نفر تحت حمایت این طرح بوده و از کمک های حامیان نیکوکار بهره مند هستند.


وی با تاکید بر آثار اجتماعی، اقتصادی، اعتقادی و فرهنگی این طرح، عنوان می کند، همبستگی اجتماعی و توسعه همدلی و همدردی، کمک به توانمندی خانواده ها و رفع احتیاجات ضروری آنان، عمل به آموزه های دینی و آرامش باطنی حامیان و خیران، شکوفا شدن استعدادها و تربیت فرزندان خانواده ها از آثار این عمل نیکو است.


پایان پیام/

کد خبر 388257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha