تاکید بر توانمند سازی اقتصادی خانواده های کمیته امداد

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی بر توانمند سازی خانواده های کمیته امداد در بخش های مختلف به ویژه بعد اقتصادی تاکید کرد.

محمد مهدی ناصری، سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با اشاره به اجرای برنامه های مختلف توسط این نهاد برای توانمند سازی خانواده های تحت پوشش به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: سال گذشته 35 هزار و 500 فرصت شغلی در استان مرکزی ایجاد شد که از این تعداد سه هزار و 388 فرصت شغلی توسط کمیته امداد این استان فراهم شده است.


وی ایجاد اشتغال برای افراد به ویژه خانواده بزرگ امداد را راهی برای توانمند سازی این عزیزان و خروج از چرخه حمایتی دانست و بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در سال گذشته جزو دستگاه‌های برتر در ایجاد اشتغال در استان و کشور بوده است.


این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: بیش از 10 درصد فرصت‌های شغلی که در استان ایجاد شده مربوط به این نهاد است که بیش از 20 میلیارد و 550 میلیون تومان نیز در این بخش هزینه شده است.


ناصری با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در حال حاضر 6 هزار و 647 خانوار تحت پوشش مستمر و غیر مستمر خود دارد، اضافه کرد: این تعداد بیش از 9 درصد جمعیت استان مرکزی را شامل می شود که از این تعداد یک هزار و 841 نفر دانشجو و 5 هزار و 210 نفر دانش آموز هستند.


مشاوره قبل از ازدواج گامی موثر در کاهش آمار طلاق

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آمار طلاق در بین مددجویان کمیته امداد امام (ره) استان مرکزی کمتر از 2 درصد است، ادامه داد: فعالیت های مشاوره ای قبل از ازداوج گامی موثر در کاهش آمار طلاق در بین مددجویان این نهاد است.


وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 10 هزار نفر به مراکز مشاوره ای کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی مراجعه کرده اند، اضافه کرد: اکثر این افراد از مددجویان کمیته امداد بودند.


ناصری با اشاره به اینکه انتخاب همسر یکی از مهمترین فراینده های زندگی افراد است، بیان کرد: باید این مهم با آگاهی و دانش کامل صورت پذیرد.


پایان پیام/

کد خبر 383725

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha