طرح ' فلاح' توسط کمیته امداد استان مرکزی اجرا می شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی از برگزاری طرح ' فلاح' همزمان با ایام فاطمیه در این استان خبر داد.

محسن ولیئی به خبرنگار شبستان در اراک گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی به منظور آشنایی بیشتر مددجویان با مبانی دینی، معرفتی و تقویت ارتباطات مثبت اجتماعی خانواده های تحت حمایت، اقدام به برگزاری جلسات مذهبی تحت عنوان "طرح فلاح"  کرده است.

 

وی با بیان اینکه فلاح به معنی باقی ماندن در خیر و نیکی، رعایت حجاب و پوشش و عفت و پاکدامنی است، افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) با ثبت نام از خانواده هایی که تمایل به برپایی مراسم سوگواری در ایام شهادت حضرت زهرا (س) را دارند مساعدت های لازم را به آنان ارایه می دهد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با بیان اینکه در ایام فاطمیه 25 مبلغ و روحانی در سطح استان برای برگزاری مراسم سوگواری بانوی دو عالم اعزام شدند، ادامه داد: این نهاد هزینه اینگونه مراسم سوگواری و عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) را در اختیار خانواده های تحت پوشش قرار می دهد و در برگزاری مراسم دخالتی ندارد.


وی آشنایی بیشتر مددجویان با اصول و مبانی دینی و معرفتی و به کار بستن آنان در زندگی، تقویت عزت نفس مددجویان و برطرف شدن احساس حقارت و خود کم بینی و تقویت ارتباطات مثبت اجتماعی خانواده های تحت حمایت را از مهمترین اهداف این طرح عنوان کرد.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی اضافه کرد: ایجاد زمینه مثبت در ازدواج فرزندان خانواده به جهت ایجاد ارتباطات سازنده اجتماعی با همسایگان و اطرافیان، اهتمام بیشتر خانواده ها در حفظ و رعایت شئونات و ظواهر اسلامی در منزل و جامعه از دیگر اهداف این طرح است.


وی با بیان اینکه زمان اجرای طرح تمامی ایام سال از جمله در ایام ماه محرم، صفر، رمضان و نیز ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار (ع) و اعیاد مذهبی است، بیان کرد: طرح فلاح با عناوین اعتقادی، اخلاقی، احکام فقهی، سیره ائمه اطهار، ‌ مراسم قرائت قرآن کریم و مراسم دعا  برگزار می شود.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با اشاره به اینکه طرح فلاح طی سال های اخیر گامی بلند در جهت دین باوری مددجویان و ارتقای سطح معلومات و معارف دینی آنان برداشته است، اظهار امیدواری کرد: اجرای این طرح در سطح استان نیز گامی موثر در راستای تحقق اهداف مورد نظر در برنامه های آموزش مددجویان باشد.

 

وی ادامه داد: حصول این امر در جامعه مستلزم آموزش های عقیدتی، معارف دینی، آشنایی با احکام فقهی و اخلاق اسلامی با بهره گیری از سیره عملی، سنت پیامبر اکرم (ص)،حضرت زهرا ( س ) و ائمه معصومین (ع) است.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی اظهار کرد: سیره و سنت حسنه بزرگان دین در برپایی مجالس و محافل مذهبی در زمان های مناسب در طول تاریخ نشانگر ضرورت برپایی این جلسات در آموزش و ترویج مسائل اعتقادی، اخلاقی و تربیتی است.

 

پایان پیام/

کد خبر 33743

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha