امسال 45هزار فرصت شغلی در استان مرکزی ایجاد می شود

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی گفت: در راستای تحقق دو میلیون و پانصد فرصت شغلی امسال 45هزار فرصت شغلی در استان مرکزی ایجاد می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، محسن ولیئی (25 فروردین)، در نشست هم اندیشی راهکارهای توسعه اشتغال استان مرکزی که با رویکرد مشاغل خانگی برگزار شد، گفت: ایجاد شغل و توانمند سازی مددجویان راهی برای حرکت در مسیر توسعه و بهره وری این افراد و عدم نیاز به کمک های این نهاد است.
 
وی هدف از برگزاری این هم اندیشی را زمیته سازی برای فعال شدن و ایجاد اشتغال در استان، گسترش فرهنگ هم اندیشی، مطالعه و پژوهش جمعی، شناسایی افراد توانمند، افزایش سطح علمی و دانش مددجویان و آشنایی با ایجاد اشتغال و سرفصل های شغلی عنوان کرد.
 
مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی افزود: ترویج کار گروهی و مشارکت جمعی، ایجاد و تقویت خودباوری در خانواده امداد و یافتن راهکارهای جدید برای مددجویان از موضوعات مورد بررسی در این نشست است.
 
وی با بیان این که ایجاد اشتغال و توانمند سازی یک امر ضروری است، افزود: همه افراد به وی‍ژه مسئولان باید در سال جهاد اقتصادی برای یک نهضت سراسری اشتغال جوانان تلاش کنند.
 
ولیئی در ادامه به تصویب لایحه تحت عنوان مشاغل خانگی اشاره کرد و اضافه کرد: این نهاد انقلابی در دهه چهارم فعالیت خود با رویکرد توانمند سازی سعی در چگونگی ایجاد و توسعه مشاغل خانگی و همچنین ساماندهی این مشاغل کرده است.
 
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در ادامه با اشاره به این که کشور در سال جاری باید با یک حرکت جهاد گونه به سمت ایجاد دو میلیون و پانصد هزار شغل حرکت کند، گفت: سهم استان مرکزی در این راستا ایجاد 45 هزار فرصت شغلی است که باید به صورت مشارکتی ایجاد شود.
 
وی همچنین به مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به استان مرکزی اشاره کرد و گفت: در این سفر 15 میلیارد تومان برای اشتغال خانگی، 10 میلیارد برای خود اشتغالی دستگاه های حمایتی و یک و نیم میلیارد تومان هم برای ایجاد و راه اندازی مکان هایی برای عرضه محصولات خانگی به تصویب رسیده است.
 
گفتنی است، در این نشست که با حضور محمد پورجعفری، مدیر کل حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداد امام خمینی (ره) ، دکتر علی شاه حسینی از اساتید کشور و 80 نفر از اساتید، مدیران، معاونین و روسای حوزه اشتغال این استان برگزار شد، راهکارهای توسعه مشاغل خانگی مورد بررسی قرار گرفت.
پایان پیام/
کد خبر 31033

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha