بهره‌مندی بیش از 700 نوعروس از خدمات کمیته امداد استان مرکزی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی از اهداء 795 سری جهیزیه به نو عروسان تحت حمایت این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

محسن ولیئی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، به خبرنگار شبستان در اراک گفت: در سال جاری 795 نوعروس تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی از خدمات جهیزیه این نهاد بهره مند شدند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف و رسالت‌های مهم این نهاد کمک به جوانان در راستای تشکیل زندگی زناشویی است، افزود: در 9 ماه گذشته سال‌جاری تعداد 795 نوعروس تحت حمایت به خانه بخت رفتند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با بیان این مطلب که در نظام اسلامی همه دستگاه‌ها و اقشار جامعه باید تلاش کنند تا جوانان کانون گرم خانواده را تشکیل دهند، اذعان کرد: تشکیل زندگی مشترک راهی برای دوری از انحرافات و کج روی هاست که مسئولان و خیرین باید برای این اجرای این امر مهم تلاش کنند.

 

ولیئی در ادامه اضافه کرد: از طریق آموزش‌های صحیح نوعروسان در کلاس‌های قبل، حین و بعد ازدواج سعی کرده‌ایم تا استحکام و تداوم زندگی این افراد را افزایش داده و فرهنگ دینی و اجتماعی و همچنین نگاه ایشان به زندگی زناشویی را تغییر داده تا با امید به زندگی بهتر روزگار خود را سپری کنند.

  

وی با اشاره به اینکه در کلاس‌های آموزشی، مباحثی از قبیل آیین همسرداری، احکام، بهداشت خانواده، مسائل روحی و روانی و تربیت فرزندان مطرح می شود، ادامه داد: زوج های جوان از حضور استادان متخصص مراکز آموزش عالی و دانشگاه علوم پزشکی بهره مند می شوند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اظهار کرد: برای این تعداد نوعروس اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و962 میلیون و 500 هزار ریال جهت تهیه جهیزیه هزینه شده که از طریق خیرین نیکوکار، حامیان طرح اکرام، مشارکت‌های مردمی و منابع امدادی تامین شده است.

 

ولیئی افزود: بخش عظیمی از مشکلات این نهاد در راستای پاسخگویی به خواسته‌های منطقی خانواده‌ها از طریق کمک‌های مردم خیر و نیکوکار استان مرتفع می‌شود، به همین لحاظ دست خیر خواهانه این افراد را به گرمی می‌فشاریم و همچنان منتظر حمایت‌های مالی و معنوی این بزرگواران هستیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 12402

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha