ارتقاء مشارکت مردمی و بالندگی اقتصادی از کارکردهای بخش تعاون

استاندار استان مرکزی گفت: بالندگی اقتصادی و ارتقاء مشارکت های مردمی و حضور موثرآنان از کارکردهای مهم بخش تعاون است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، استاندار استان مرکزی در پیامی به مناسبت روز تعاون که نسخه ای از آن به این خبرگزاری رسید، گفت: بی شک تعاونی ها با کارکردهای عدیده خود می توانند بالندگی اقتصادی و ارتقاء مشارکت مردمی و حضور موثر آنان را در اداره امور جامعه فراهم سازند.

 

استاندار مرکزی در ادامه این پیام بااشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در تبیین خطوط کلی در بخش تعاون، آورده است؛ ایشان حرکت نظام اسلامی در محورهای تعامل با اقتصاد جهانی، ارتقای بهبود کیفیت زندگی مردم، بالا بردن سطح عدالت اجتماعی، بستر سازی برای رشد سریع اقتصاد جهانی، ارتقای بهبود کیفیت زندگی مردم، بالا بردن سطح عدالت اجتماعی، بستر سازی برای رشد سریع اقتصادی، توزیع عادلانه ثروت میان اقشار مختلف جامعه و دسترسی سریع افراد جامعه به کالاهای مورد نیاز به خوبی ترسیم فرموداند.


این پیام می افزاید؛ در نظام جمهوری اسلامی مشارکت همگانی در عرصه های مختلف توسعه به عنوان یک اصل انکارناپذیر همواره مورد توجه بوده، به طوری که قانون اساسی نظام اقتصادی کشور را به سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی استوار کرده است.


در بخش دیگری از این پیام آمده است: جلوگیری از تورم و تکاثر ثروت، پیشگیری از احتکار، مهار تورم از طریق برقراری عدالت اجتماعی و تنظیم روابط میان بخش های مختلف تعاونی ازاهداف مهمی است که باید در این بخش محقق شود که وظیفه کارگزاران نظام اسلامی را خطیر می نماید.

 

شعبانی فرد در بخش دیگری از این پیام آورده است: در این راستا استان مرکزی به واسطه ویژگی های سرزمینی و قابلیت های جفرافیایی خود از ظرفیت های قابل توجهی برای پیشبرد این اهداف برخوردار است که این مهم با بسیج امکانات و برنامه ریزی مدون و بهره گیری از مشارکت و سرمایه گذاری های مردمی می تواند به منصه ظهور برسد.

 

استاندار مرکزی در این پیام روز تعاون را تجلی گر احیای ارزش های مبتنی بر همبستگی و مشارکت اجتماعی دانسته و آن را به تمامی فعالان این عرصه تبریک و تهنیت گفته است.


پایان پیام/

کد خبر 167838

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha