بیمارستان ولی عصر(عج) اراک نیازمند نگاه ویژه دولت است

خبرگزاری شبستان: استاندار استان مرکزی گفت: بیمارستان ولی عصر(عج) اراک نیازمند نگاه ویژه و مساعدت دولت تدبیر و امید برای تکمیل است.

به گزارش خبرگزاری شبستاناز اراک، محمد حسیم مقیمی، استاندار استان مرکزی (17 مرداد) در جلسه شورای اداری استان مرکزی که با حضور دکتر نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهور برگزار شد، به ارایه گزارشی از فعالیت های استان اشاره کرد و گفت: تکمیل پروژه بیمارستان ولی عصر(عج) اراک نیازمند توجه ویژه دولت و اختصاص بودجه دارد.

 

وی به استقرار دفتر صنایع استان در تهران اشاره کرد و گفت: کلیه فعالیت های مالی و گردش پولی این دفاتر در تهران انجام می شود و این امر سبب ضربه زدن به اقتصاد استان شده است.


استاندار استان مرکزی ادامه داد: اگر این دفاتر در استان فعال شوند و این گردش های مالی و پولی در همین استان باشد تحولی بزرگ در اقتصاد استان صورت می گیرد.


استان مرکزی استانی در آمدزا برای دولت است
مهندس مقیمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه استان مرکزی در سال گذشته یک هزار و 200 میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده و 900 میلیارد تومان هزینه داشته است، افزود: استان مرکزی استانی در آمدزا برای دولت است که بدونه وابستگی به نفت اداره می شود.

 

این مقام ارشد استان در ادامه فاز دوم اجرای کار دولت را ورود به رونق و خروج اقتصاد از رکود دانست و بیان کرد: اجرایی شدن این مهم سخت‌تر از حل مشکل تورم است و نجات کشور و تحول اقتصادی با خروج از رکود انجام می‌شود.


استاندار مرکزی اضافه کرد: استان مرکزی به سرمایه در گردش برای واحد‌های صنعتی و تبدیلی و کشاورزی نیازمند است و برای اینکه این سرمایه‌گذاری صورت بگیرد باید سرمایه در گردش تزریق شود.


مقیمی همچنین به مشکلات شهر امیر کبیر اشاره کرد و گفت: حل مشکلات زمین های این شهر قبل از تکمیل شدن ضروری است و نگرانیم که این شهر شکل بگیرد و مردم با مشکل اشتغال مواجه شوند.

عدم تخصیص اعتبار برای پروژه های عمرانی از مشکلات استان است
در ادامه این جلسه عباس رجایی، نمایده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی به عدم تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: این امر یکی از مشکلات این استان است چرا که بسیاری از پروژه‌های عمرانی از سال‌های قبل به دلیل نبود اعتبار نیمه‌کاره مانده که تکمیل آنها نیازمند تزریق به موقع اعتبارات است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سهم بودجه استان مرکزی از بودجه کشور عادلانه نیست، افزود: امید است این سهم برای استان مرکزی افزایش پیدا کند چرا که استان مرکزی از لحاظ بودجه‌های عمرانی و جاری با مشکلات فراوانی مواجه است.


رجایی همچنین به مشکلات بخش بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: در بخش بهداشت و درمان این استان نیامزند نگاه ویژه و تخصیص سهم مناسبی است.


اشاره بالا بودن نرخ بهره بانکی، مشکلات آلودگی آب و هوای اراک، مشکلات در بخش صنعت و کشاورزی و اقتصادی و همچنین سامان دادن به صنایع استان از دیگر محوره های صحبت های رجایی بود.


پایان پیام/

کد خبر 391568

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha