جذب 29 خیر جهت کمک به بیماران تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی 29 خیر جهت کمک به بیماران تحت حمایت امداد در قالب طرح شفا جذب کرد.

 مجید مشهدی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی، در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک، با اعلام این خبر گفت: این تعداد از خیرین حمایت از 39 بیمار را تقبل کردند.


وی مبلغ پرداخت شده توسط هر خیر را بطور میانگین 780 هزار ریال عنوان کرد و افزود: 29 خیر جذب شده طرح شفاء در ماه مبارک رمضان در مجموع مبلغ 30 میلیون و 470 هزار ریال را به بیماران تحت حمایت امداد استان کمک کردند.


حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به خدمات بیمه ای این نهاد اشاره کرد و گفت: مدد جویان تحت حمایت در شهرهای بالای 20 هزار نفر از خدمات بیمه ای امداد بهره مند می شوند.


مشهدی همچنین از اجرای طرح پزشک خانواده شهرهای اراک، ساوه، خمین، محلات و دلیجان خبرداد و افزود: در این طرح افراد بیمار در سطح یک که نیاز به پزشک خانواده و یا پزشک عمومی دارند هیچگونه هزینه ای را بابت دارو  و ویزیت پرداخت نخواهند کرد.


وی اظهار کرد: در سطح 2 و 3 تنها 10 درصد هزینه ها و در موارد بستری نیز 5 درصد هزینه ها را پرداخت خواهند کرد.


معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی خاطر نشان کرد: این طرح از سال 1376 در کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد در شهرها و روستاهای استان به اجرا درآمد.


مشهدی اضافه کرد: از سال 1384 مددجویان ساکن در روستاها با تحت پوشش قرار گرفتن بیمه های درمانی روستایی از حوزه این طرح خارج شده و این طرح تنها برای مددجویان ساکن در حوزه های شهری اجرا شد.


وی در پایان با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) در حال حاضر این طرح را تنها برای مددجویان ساکن در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت اجرا می کند، تصریح کرد: پزشکان خانواده در طرح های قبلی پزشک خانواده مددجویان امداد استان، باید با ثبت نام در طرح فعلی آمادگی خود را در این طرح اعلام کنند.


پایان پیام/

کد خبر 168219

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha