برگزاری ۸۰ دوره آموزش تخصصی به همت جمعیت هلال احمر استان مرکزی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 80 دوره تخصصی به همت این جمعیت در استان برگزار شده است.

مرتضی سلیمی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی، در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک، با اعلام این خبر گفت: این دوره‌ها شامل آموزش تخصصی امداد و نجات جاده‌ای، کوهستان، آوار، سیلاب، پیش‌بیمارستانی، بهمن و کولاک، پشتیبانی و عملیات، اسکان اضطراری، تغذیه در بحران، حمایت روانی، حوادث صنعتی و واکنش سریع ایثار است.


وی ادامه داد: در دوره تخصصی امداد و نجات جاده‌ای تعداد 360 نفر طی 18 دوره آموزشی، در رشته کوهستانی 300 نفر طی 15 دوره ، در رشته آوار 160 نفر طی 8 دوره، در بخش سیلاب 100 نفر طی 5 دوره، در رشته پیش‌بیمارستانی 80 نفر طی 4 دوره و در رشته بهمن و کولاک یکصد نفر طی 5 دوره  در این کلاس ها حضور داشتند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: پشتیبانی و عملیات با حضور یکصد نفر طی 5 دوره، اسکان اضطراری با حضور 60 نفر طی 3 دوره، تغذیه در بحران با حضور 40 نفر طی 2 دوره، حمایت روانی با حضور 80 نفر طی 4 دوره، حوادث صنعتی با حضور 200 نفر طی 10 دوره و واکنش سریع با حضور 20 نفر در طی یک دوره آموزشی در حال برگزاری‌ است.


سلیمی با بیان اینکه یکهزار و600 نفر به فراگیری این دوره‌ها پرداختند، گفت: چندین دوره تخصصی مهارت‌های امداد و نجات از ابتدای سال جاری آغاز شده و دوره‌های بعدی از مهرماه آغاز و تا پایان سال ادامه دارد.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش از افزایش 400 درصدی دوره‌های تخصصی مهارت‌های امداد و نجات در سال جاری خبر داد.


سلیمی در پایان خاطر نشان کرد: دوره‌های تخصصی مهارت‌های امداد و نجات از تعداد 6 دوره در سال گذشته به 80 دوره در سال جاری افزایش یافته است.


پایان پیام/

 

کد خبر 172018

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha