ارائه خدمات به زائرین اربعین در 80 موکب بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی

میرزاده از استقرار 25 موکب در داخل مرزهای کشور و ارائه خدمات به زائران اربعین خبر داد و گفت: در داخل خاک عراق نیز 55 موکب تحت حمایت و پشتیبانی آستان قدس رضوی قرار دارد.

«احمد میرزاده» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: ستاد اربعین آستان قدس رضوی از مواکب مستقر در عراق و مرزهای شرقی، غربی و مسیرهای مواصلاتی بین مرزی حمایت و پشتیبانی می‌کند که در این مواکب پنج هزار خدمه حرم مطهر و خادمیاران رضوی خدمت‌رسانی به زوار می‌کنند.


دبیر ستاد اربعین بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی گفت: موکب‌های مستقر در مرزها که شامل تمرچین، باشماق، مرز خسروی، مهران، چذابه، شلمچه، ریمدان، میرجاوه و دوقارون می شود از حمایت و پشتیبانی بنیاد کرامت رضوی برخوردار هستند.


وی افزود: در استان های سمنان، مرکزی، همدان و بوشهر موکب هایی برای پذیرایی از زائران، تغذیه و اسکان آنها در نظر گرفته شده است که در مجموع 25 موکب در داخل مرزهای کشور به زائران اربعین خدمات رسانی انجام می دهند.


میرزاده خاطرنشان کرد: خدمات ما در مرز مهران متمرکز است و در داخل خاک عراق 55 موکب تحت حمایت و پشتیبانی آستان قدس رضوی قرار دارد.


در ادامه دبیر ستاد اربعین بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی درباره نحوه  خدمات رسانی  در مرز مهران افزود: از نیمه مرداد ماه سال جاری قرارگاه امام رضا(ع) در شهر مهران در حال آماده‌سازی ارائه خدمات به زائرانی است که در ایام اربعین حسینی از طریق مرز مهران وارد کشور عراق می‌شوند.


وی افزود: بنیاد کرامت رضوی نزدیک به سه سال است که در مرز مهران دو آشپزخانه مرکزی و جانبی ویژه پخت و طبخ غذای گرم برای زوار و خادمین بر پا کرده است؛ سال گذشته ۷۰۰ هزار وعده غذای گرم در این دو آشپزخانه طبخ و توزیع شد و امسال نیز پیش بینی شده است، با توزیع ۷۰۰ وعده غذای گرم پذیرای زائران حسینی باشد.


میرزاده گفت: در این پایانه مرزی سه موکب تحت عنوان موکب امام رضا(ع) در پل زائر شهر مهران و دو موکب در میدان منتهی به پایانه مرزی مهران دایر شده و ۶ استان تحت عنوان کانون های خدمت رضوی استان ها بوسیله خادمیاران به ارائه خدمت می‌پردازد.


وی افزود: توزیع غذای گرم، آب و شربت خنک، صبحانه و میان‌وعده و همچنین خدمات دیگری از جمله تعمیرات و رسیدگی به مشکلات زائران از دیگر خدمات مواکب در این مرز است؛ سه اتوبوس سیار بیمارستانی در حوزه خدمات درمانی نیز در این ایام به ارائه خدمات می‌پردازند و  یک کارخانه تولید یخ پر تراکم در مرز مهران مستقر شده که امکان تولید ۵۰۰ قالب ۲۵ کیلویی در شبانه روز را دارد.

کد خبر 1621398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha