جمع آموری کمک های مردمی جهت تأمین بخشی از نیازمندی های موکب های شهر کرمانشاه

گودینی گفت: جوانان این کانون در راستای جمع آموری کمک های مردمی جهت تأمین بخشی از نیازمندی های موکب های شهر کرمانشاه اقدام به فعالیت کردند.

حسن گودینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت جوانان کانون در راستای خدمت رسانی به زوار اربعین، گفت: مسجد و کانون ها در مکتب اهل بیت(ع) نقش برجسته‌ای برای تربیت بر عهده دارد و پایگاه تربیت، توحید، ذکر و انسان‌سازی مسجد است.

مدیر کانون فرهنگی هنری مساجد ولیعصر(عج) گودین کنگاور افزود: برای اینکه مسجد و کانون ها بتواند به کارکرد تربیتی خود جامه عمل بپوشاند و نقش تربیتی آنها پر رنگ شود، باید زمینه حضور نوجوانان و جوانان را در این مکان بیشتر فراهم شود و امکان تردد، حضور، تنفس و رفت‌ و آمد این قشررا فراهم کنیم.

وی خاطر نشان کرد:خدمت به زائرین اربعین و اباعبدالله الحسین(ع) عبادت است لذا اربعین تقویت کننده اعتقادها به ویژه در بین نسل جوان است و این پیاده روی و راهپیمایی ایام  اربعین را می توان به عنوان بهترین فرصت برای معرفی وشناساندن شخصیت امام حسین (ع) واهداف قیام آن حضرت به تمام جهان دانست.

گودینی  تصریح کرد: مراسم راهپیمایی اربعین یک ظرفیت گسترده است، خیلی از بزرگان و دانشمندان امروزی پیاده‌روی اربعین را جلوه کوچکی از مدینه فاضله می‌دانند و آن را با آرمان شهر یا دنیای آمال و آرزوها مقایسه می‌کنند. کسانی که تجربه حضور در این رویداد را دارند اذغان می‌کنند که این مراسم دارای ظرفیت و ابعاد گسترده‌ایست که باید به همه جنبه‌های آن توجه کرد.

مدیر کانون ولیعصر(عج) مسجد جامع شهر گودین اظهار کرد: شهر کنگاور در ورودی استان و در مسیر کربلای معلی قرار دارد اما از آنجا که اغلب زائران، به جهت کوتاه تر شدن مسیر؛ جاده کمربندی را برگزیده و در مسیرخود از شهرهای صحنه، بیستون و کرمانشاه عبور می کنند تصمیم کادر اجرایی کانون بر حمایت و پشتیبانی از موکب های کانون های مساجد قرار گرفته است.

گودینی افزود: با توجه به دعوت از مومنین، متدینین و نمازگزاران مسجد و مردم ولایت مدار و انقلابی شهرگودین، نذورات آنان با نیت خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی جمع آوری شده و با نظارت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، جهت تأمین بخشی از نیازمندی های موکب های ۶ مسجد شهر کرمانشاه در بخش های مختلف فضا سازی، تبلیغات محیطی، نورپردازی، تهیه اقلام غذایی، ظروف یکبار مصرف هزینه می شود.

وی در پایان گفت: خدمت به امام حسین علیه‌السلام یک افتخار و در عین حال یک عبادت است. بچه شیعه‌ها از بچگی عشق به امام حسین(ع) را فرا می‌گیرند و یکی از افتخاراتشان در این دنیا را خدمت به امام حسین(ع) و زائران او می‌دانند.

کد خبر 1621940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha