زمین مورد نیاز قانون جوانی جمعیت در خراسان جنوبی تامین شد

مودی از تامین زمین مورد نیاز قانون جوانی جمعیت در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: زمین مورد نیاز برای این طرح در تمامی شهرهای استان به طور کامل تامین شده و در حال واگذاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، میرمحمد مودی امروز ( 2 شهریور) در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به اینکه هفته دولت امسال 4 پروژه با اعتباری بالغ بر 4 هزار و 640 میلیارد تومان در خراسان جنوبی افتتاح و کلنگ زنی می شود، اظهار کرد: مهمترین این پروژه بهره برداری از 44 کیلومتر باند دوم جاده است که با حضور مسئولان استانی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال مجموع باندهای دوم جاده ای استان که مورد بهره برداری قرار می گیرد به 120 کیلومتر می رسد، گفت: هم اکنون 850 کیلومتر باند دوم جاده ای در استان زیربار ترافیک است و 555 کیلومتر نیز در دست اجرا قرار دارد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه باند دوم جاده بیرجند به قاین هم اکنون 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهارداشت: تنها 11 کیلومتر از این پروژه باقی مانده که 70 درصد پیشرفت دارد.

مودی با اشاره به اینکه باند دوم جاده شوسف به نهبندان نیز پیشرفت فیزیکی خوبی دارد، گفت: تنها 6 کیلومتر از این مسیر باقی مانده که تا پایان سال به پایان می رسد.

وی با اشاره به اینکه باند دوم جاده بیرجند به سربیشه سال قبل به اتمام رسیده است، افزود: باند دوم جاده طبس به دیهوک جزو اولویت های این اداره کل و در دستور کار قرار دارد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به طرح بزرگ نهضت ملی مسکن در استان و با بیان اینکه 108 هزار نفر متقاضی برای این طرح در خراسان جنوبی ثبت نام کردند، گفت: سهمیه خراسان جنوبی از چهار میلیون مسکن، چهل هزار واحد است که 20 هزار واحد شهری و 18 هزار واحد روستایی است و تاکنون 34 هزار نفر واجد شرایط شدند که برای اینها زمین مورد نیاز تامین شده است.

مودی با اشاره به اینکه زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در تمامی شهرهای استان به جز بیرجند، ویلایی پیش بینی شده است، ادامه داد: بیرجند نیز به دلیل محدودیت زمین، به شکل طبقه ای و به صورت انبوه ساز و گروه های 5 نفره پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در قانون جوانی جمعیت نیز 7500 نفر ثبت نام کردند که 3400 نفر واجد شرایط شناخته شده و برای دو هزار نفر زمین مورد نیاز تامین شده است، گفت: مابقی نیز با الحاقاتی که در بیرجند صورت می گیرد به بزودی تامین و واگذار خواهد شد و از طرفی بدنبال این هستیم که در روستاهای اقماری بیرجند نیز برای متقاضیان زمین تامین کنیم.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه 1200 نفر از متقاضیان قانون جوانی جمعیت در مرکز استان هستند، افزود: برای مرکز استان نیز در الحاقات جدید، زمین مورد نیاز پیش بینی شده است.

مودی با اشاره به اینکه در طرح نهضت ملی مسکن برای چهار هزار نفر در مرکز استان پیامک معرفی مدارک ارسال شد که تنها 2 هزارو  72 نفر مراجعه کردند، گفت: عدم مراجعه مردم باعث شد تا از 17 پیمانکاری که با آنها قرارداد بسته بودیم، 6 مورد بمانند و بقیه خاتمه کار بدهیم.

وی افزود: در شهر بیرجند 450 هکتار الحاق جدید برای طرح نهضت ملی مسکن خواهیم داشت تا واجدین شرایط آینده نیز مشکلی برای دریافت زمین برای مسکن نداشته باشند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: طی 8 سال دولت یازدهم و دوازدهم تنها 12 هکتار زمین در خراسان جنوبی الحاق شد و از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 1850 هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن الحاق شده و دو هزار هکتار هم در دستور کار قرار دارد.

مودی با اشاره به اینکه 5 هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن در استان نیاز است که یک سوم این اعتبار را وزارت راه و شهرسازی تامین می کند، گفت: تاکنون 250 میلیارد تومان تامین و به حساب شرکت آب و برق واریز شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن از 350 میلیون تومان به 550 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: ساخت هر متر مسکن در بیرجند به صورت انبوه ساز 5 میلیون و 730 هزار تومان برآورد و مصوب شده است که شامل نما و مشاعات و محوطه سازی هم می شود.

کد خبر 1621509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha