موکبی که به زائران گمشده و درراه‌مانده خدمات ویژه می‌دهد

حجت‌الاسلام یزدانشناس و جمعی از روحانیون با حضور در موکب ساداتِ امامزاده علی، پرچم فعالیت‌های فرهنگی را برای اربعین بلند کرده‌اند و در کنار خدمات اسکان و پذیرایی به برگزاری نماز جماعت و خدمات مشاوره می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام سیدعبدالهادی یزدان شناس امام محله شهرک شهید رجایی شهرستان لنده استان کهگیلویه و بویراحمد است. وی با کمک دیگر امامان محله در ایام ولادت و شهادت ائمه معصوم علیهم السلام با برپایی ایستگاه صلواتی در محلات مختلف شهرستان عشق و ارادت خود را به حضرات معصومین نشان می‌دهند و با پذیرایی از اهالی توانستند قدم بزرگی در آشنایی آن‌ها با اهل بیت بردارند.

موکبی که به زائران گمشده و درراه‌مانده خدمات ویژه می‌دهد

حجت‌الاسلام یزدان شناس اقدامات فرهنگی متعددی را در مسجد انجام می‌دهد که می‌توان به برگزاری حلقه‌های معرفتی، اخلاقیو  احکام اشاره کرد، دو بار در هفته نوجوانان و کودکان را در مسجد گرد هم می‌آورد و در موضوعات مختلف برای آن‌ها کلاس تشکیل می‌دهد. حجت الاسلام یزدانشناس در کنار فعالیت های قرآنی اقدام به برگزاری روضه های خانگی به خصوص برای جوانان کرده است که در ایام محرم بیش از 30 نفر از جوانان و نوجوانان در این محفل معنوی شرکت می کردند.

موکبی که به زائران گمشده و درراه‌مانده خدمات ویژه می‌دهد

موکبی که به زائران گمشده و درراه‌مانده خدمات ویژه می‌دهد

یکی از فعالیت های حجت الاسلام یزدانشناس حضور در موکب سادات امامزاده علی استان کهگیلویه و بویر احمد است که امسال نیز در عمود 1337 در مسیر نجف به کربلا به زائران امام حسین(ع) خدمت رسانی دارد.

این موکب در سال گذشته در کنار اسکان و پذیرایی سه وعده‌ای، پذیرای بیش از دو هزار نفر در هر وعده بود؛ همچنین، محلی نیز برای فعالیت های فرهنگی و برگزاری مراسمات در نظر گرفته بودند. چندین طلبه دیگر نیز به همراه حاج‌آقا یزدانشناس در موکب سادات، اقدام به برگزاری برنامه نماز جماعت و محفل روضه و سخنرانی می کنند.

خدمات مشاوره و تبلیغ چهره به چهره توسط روحانیون از دیگر فعالیت هایی است که در موکب ارائه می‌شود. خدمات موکب فراتر از پذیرایی و اسکان و برنامه های فرهنگی است؛ خادمان موکب به گمشدگان و افرادی که دچار مشکل مالی و ... شده باشند نیز کمک می کنند و شرایط برگشت به مرز را برای آن‌ها فراهم می کنند.

کد خبر 1621570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha