قدرت و امنیت اقتصاد را به حرکت در می‌آورد

آیت الله دژکام گفت: از نظر سیاسی در دنیا ارتباطات ما باید قوی شود چرا که قدرت و امنیت اقتصاد را به حرکت در می‌آورد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه امروز (3 شهریور) با اشاره به اینکه عمده مشکلات جامعه ما به خاطر این است که عده ای از خدا نمی ترسند و هرکاری که بخواهند انجام می دهند، گفت: عمده ناراحتی ها از این است و ظلم از اینجا می شود و بی عدالتی از اینجا پیدا می شود و اینکه می گوییم تقوا داشته باشیم یعنی سعی کنیم از ما آزاری به دیگران نرسد و این قدم اول است برای اینکه اصلاح بزرگ در اجتماع ما رخ بدهد و آنچه مطلوب خداوند متعال است در امت اسلامی محقق شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به حرکت میلیون ها نفری مردم در برنامه پیاده روی اربعین، افزود: اگر کسی سال های دهه شصت را به یاد داشته باشد درک می کند که این راهپیمایی چه نعمتی است. رزمندگان ما در پشت پیراهن نظامی خود جمله «یا زیارت یا شهادت» را می نوشتند و زیارت امام حسین(ع) اینگونه برای همه سخت شده بود اما امروز میلیون ها نفر برای زیارت امام حسین(ع) راه پیمایی می کنند و این را باید قدر بدانیم.

وی بیان کرد: برای این راهپیمایی که در فصل گرما است توصیه هایی است که کسانی که مشرف می شوند این چهارچوب ها را نگه دارند تا سلامت خود و همراهان تأمین شود و با زیارت مقبول به مأمن خود برگردند.

امام جمعه شیراز با گرامی داشت هفته دولت اظهار کرد: تا وقتی ارزش های فکری شهیدان رجایی و باهنر بر کارگزاران دولت ما حاکم است، در مسیر درست هستیم و اگر خدایی نکرده از این مسیر منحرف شویم خیلی ضرر می کنیم و آن دولتی که می خواهیم نداریم.الحمدلله امروز در دولت فخیمه آیت الله رئیسی ما یک دولت پایبند به ارزش ها را می بینیم و از این جهت باید خدا را شکر گذار باشیم و دعا کنیم عزیزانی که مسئولیت پذیرفتند در مسیر الهی به درستی جلو روند و مسئولیت خود را به درستی ادا کنند.

به گفته وی، این پرسش را مخصوصا برای جوانان داشته باشیم که هشتم شهریور که در پیش است برای چه رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور را کشتند؟نظام ولایت و امامت آنقدر ارزش دارد که حاضر هستند رئیس جمهور را بکشند که نگذارند این نظام امامت ادامه داشته باشد.سرای قوای ما را کشتند برای همین مسئله امامت و ولایت؛ رئیس قوه قضائیه به همراه 72 تن از یارانش، رئیس جمهور و نخست وزیر را کشتند.جبهه استکبار با امامت و ولایت دشمنی و مشکل دارد، خودتان را برای مبارزه طولانی در مقابله با استکبار آماده کنید تا آن ها را از قوت و توان بیندازید.

وی با اشاره به اینکه در این مسیر طی چند دهه اخیر رهبر معظم انقلاب فرمودند در نزدیک قله هستیم و نزدیک قله بودن یعنی باید امیدوار باشیم و خودمان را خیلی محکم بگیریم چرا که دشمن به از دست دادن توان ما امیدوار است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم فرمودند این سری مثل دفعه قبل نیست و دوران بزن و در رو گذشته است.

عضومجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در طول سالیانی که گذشته بعد از جنگ تحمیلی و کشتن بزرگان ما دشمن می خواسته باز هم به میدان بیاید و بجنگد اما نتوانسته است و گزینه نظامی را به دلیل محکم بودن ملت ما نتوانسته به کار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه وقتی رهبر انقلاب ایران قوی را مطرح می کنند یعنی ما توان بازدارندگی داشته باشیم، عنوان کرد: از این رو خودتان را برای ساختن ایران قوی آماده کنید،در ابعاد مختلف کارهایی شده است و بنده یادم است در جنگ نا متقارن چه سختی هایی رزمندگان ایرانی سختی کشیدند اما الان شما از نظر ابزار نظامی قوی هستید و دشمنان از شما می ترسند و انشاالله باز هم خدا به شما بیشتر عنایت کند.

وی با تاکید بر اینکه از نظر سیاسی در دنیا ارتباطات ما باید قوی شود، تصریح کرد: کارهایی که در دو سال اخیر انجام شده نظیر قرار داد راهبردی با چین که یکی از سرآمدان اقتصاد دنیاست، قرار داد شانگهای برای ارتباط و ائتلاف ما با چند قدرت بزرگ اقتصادی و در دو روز گذشته عضویت ایران در بریکس یعنی اینکه قوی شویم که دشمن نتواند در برابر ما قیافه بگیرد و ارتباطات منطقه ای خوبی که اخیرا برقرار شده است و هشت کشور خلیج فارس در اجلاس سازمان ملل می خواهند دور هم جمع شوند و بگویند امنیت خلیج فارس مربوط به کشورهای اطراف این خلیج است و نیازی به دخالت بیگانگان ندارد و از این رو عظمت و قدرت را کمک دهید تا جا بیفتد.

وی اظهار کرد: وقتی امنیت و قدرتمندی بود مسئله اقتصادی جلو می رود و دولت درگیر حل آن است و باید به دولت کمک بدهیم و هیچ کدام از جریان سیاسی نباید کم لطفی کنند چرا که نیاز کشور است و اقتدار ملی را به همراه داد و ایران قوی را اگر بسازیم نتیجه خواهیم گرفت.

وی همچنین به روز کارمند نیز اشاره کرد و گفت: از کارمندان شریف که خدمات شایسته ای به مردم ارائه می دهند، تشکر می کنیم چراکه انسان از خیری که به او رسیده است باید تشکر کند و اگر تشکر نکند از انسانیت خود افتاده است و این وظیفه انسانی است.

دژکام گفت: ادبیاتی در کشور است که ادبیات چپ است و در این نوع ادبیات، تشکر از نوع حرف هایمان حذف شده است و می گوییم وظیفه شان است، اما اگر کسی وظیفه خود را به خوبی انجام داد نباید تشکر کنیم؟از جوانی که در حرم مطهر ایثارگرانه وظیفه اخلاقی خود را انجام داد و وسط میدان آمد نباید تشکر کنیم؟در بین کارمندان کسانی هستند که واقعا تلاش می کنند از این رو باید از این ها تشکر کنیم تا بقیه نیز برای خدمت بیشتر تشویق شوند و انگیزه پیدا کنند.

کد خبر 1621611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha